مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان قم عنوان کرد؛

۲۰ روستای قم از طریق آب رسانی سیار تامین آب خواهند شد

احمدی جبلی گفت: پروژه‌های آب‌رسانی سیار شامل ۵۰ روستا می‌شوند و برای امسال حدود ۲۰ روستا از طریق آب‌رسانی سیار تأمین آب شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛ محمد احمدی جبلی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان قم با اشاره به اعتبارات تخصیص‌یافته به شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی گفت:در سال جاری مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو معادل ۱۴۰۰ میلیارد تومان و ۷۰۰ میلیارد تومان هم از بودجه عمومی برای آب‌رسانی به روستا‌ها و ایجاد مجتمع‌های آب‌رسانی اختصاص یافته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان قم با بیان اینکه آب‌رسانی قریب به ۵۰ روستا از سال ۹۴ تاکنون انجام شده است،اضافه کرد: امسال هم پیش‌بینی حدود ۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه کار آب‌رسانی داریم.

احمدی جبلی با اشاره به پیش‌بینی ۶۵ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای انجام پروژه‌های آب‌رسانی تصریح کرد: سهم استان قم از اعتبارات ملی مقداری کمتر بوده و در حال پیگیری هستیم تا حداکثر اعتبارات را دریافت کنیم.

وی با اشاره به اقداماتی که به‌منظور آب‌رسانی در بخش‌های ۵ گانه استان انجام‌گرفته است،بیان کرد: امسال آب‌رسانی به ۱۸ روستای قمرود، روستا‌های بخش کهک ازجمله کرمجگان و بیدهند و روستای سنجگان در بخش سلفچگان را در دستور کار داریم؛ همچنین در بخش‌ها خلجستان و جعفرآباد نیز در حال پیگیری هستیم تا با تخصیص اعتبارات لازم در سال آینده برنامه‌های آب‌رسانی به این دو بخش را به انجام رسانیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان قم با تأکید بر اینکه اعتبارات اختصاص‌یافته به قم استانی نبوده و ملی است، یادآورشد: با توجه به محدود و کم بودن اعتبارات استانی، از این اعتبارات عمدتاً برای تعمیر و نگه‌داری استفاده می‌کنیم و سهم احداث کم است.

وی با اشاره به روستا‌هایی که با تانکر آب‌رسانی می‌شوند،افزود: پروژه‌های آب‌رسانی سیار شامل ۵۰ روستا می‌شوند و برای امسال هم پیش‌بینی‌ها این بوده که حدود ۲۰ روستا از طریق آب‌رسانی سیار تأمین آب شوند.

احمدی جبلی در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به بارندگی‌هایی که داشتیم تابستان امسال حداکثر ۲۰ روستا با تانکر آب‌رسانی خواهند شد که بیشتر این روستا‌ها مربوط به بخش مرکزی و دهستان قمرود هستند.

انتهای پیام/ح

۲۰ روستای قم با تانکر آبرسانی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار