انجام عمل گامانیل در فیروزآباد

برای نخستین‌بار در بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد یک بیمار دارای شکستگی ساب تروکانتریک با موفقیت تحت عمل گامانیل قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  یوسف زارع خفری متخصص ارتوپدی بیمارستان قائم (عج) شهرستان فیروز آباد گفت: شکستگی‌های ساب تروکانتریک استخوان ران به دسته‌ای از شکستگی‌های استخوان ران می‌گویند که در محدوده زیر تروکانتر کوچک تا ۵ سانتیمتر پایین‌تر از آن ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه شکستگی‌های ساب تروکانتریک در افراد جوان به دنبال ضربات با شدت بالا مانند تصادف اتومبیل یا سقوط از ارتفاع ایجاد می‌شود، افزود: این شکستگی‌ها جزو شکستگی‌های مفصل ران طبقه‌بندی‌ شده که در گروه شکستگی‌های لگن قرار می‌گیرد.

زارع خفری تصریح کرد: فقط یک استثناء وجود دارد و آن وقتی است که استخوان این ناحیه به علت متاستاز تومور‌ها بشدت ضعیف شده و در این وضعیت یک ضربه خفیف مانند زمین خوردن می‌تواند منجر به این شکستگی شود.

متخصص ارتوپدی بیمارستان قائم (عج) شهرستان فیروز آباد با اشاره به تشخیص شکستگی ساب تروکانتریک استخوان ران ادامه داد: بیماری که دچار شکستگی ساب تروکانتریک شده به دنبال  آن فرد دچار شکستگی توانایی راه رفتن را از دست می‌دهد.

وی اضافه کرد: درد شدیدی در نواحی بالایی ران وجود دارد که با حرکت اندام تحتانی بیشتر و بالای ران متورم و کبود می‌شود که اندام تحتانی فرد آسیب‌دیده کوتاه شده و به سمت خارج می‌چرخد.

زارع خفری اظهار کرد: مهم‌ترین عارضه این شکستگی جوش نخوردن است که در صورت وقوع این عارضه، بیمار نیاز به عمل جراحی و پیوند استخوان دارد که در این نوع عمل جراحی تحت گامانیل نیاز به پیوند ندارد.

متخصص ارتوپدی بیمارستان قائم (عج) شهرستان فیروز آباد تاکید کرد: این مدل عمل جراحی تحت گامانیل در سطح کشور به‌صورت محدود فقط توسط چندین جراح انجام می‌شود که امروز برای رفع نقص این شکستگی در بیمارستان فیروزآباد فارس انجام می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

انجام عمل گامانیل برای نخستین بار در فیروزآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.