قرآن؛ تنها کتاب موجود در اردوگاه اسرای ایرانی

برنامه شب گذشته «ماه بهشت» میزبان غلامرضا ادریسی آزاده و خادم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بود.

قرآن؛ تنها کتاب موجود در اردوگاه اسرای ایرانیبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ویژه برنامه «ماه بهشت» که در لحظات ناب افطار در ماه مبارک رمضان مهمان سفره‌های مخاطبان قرآنی تلویزیون می‌باشد، شب گذشته میزبان غلامرضا ادریسی آزاده و خادم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بود.

ادریسی درباره جنگ تحمیلی ایران و عراق و حضورش در این عرصه گفت: ۱۷ ساله بودم که جنگ آغاز شد و من هم همانند دیگر مدافعان وطن راهی جبهه‌ها شدم، حدود ۸ ماه سابقه حضور در جبهه را داشتم تا اینکه در سال ۶۱ اسیر شدم.

وی ادامه داد: به تنها چیزی که فکر نمی‌کردم اسارت بود، اما اسارت یک مبارزه بود و باید گفت جبهه ما تغییر کرد و ما در دل دشمن رفته بودیم. خداوند به اسرا فقط صبر و مقاومت داد تا بتوانیم آن روز‌ها را تحمل کنیم و ۸ سال در اسارت بودم و به ایمان نیاز داشتیم تا بتوانیم به پشتوانه همین ایمان خود را سر پا نگه داریم.

وی عنوان کرد: در اردوگاه عراق فقط کتاب قرآن کریم در اختیار ما قرار می‌دادند و حق داشتن هیچ گونه کتاب ادعیه و دعا را نداشتیم.

ادریسی درباره روره گرفتن در اردوگاه‌های اسرا گفت: روزانه مقدار بسیار کم به ما غذا می‌دادند به طوری که خود عراقی‌ها عنوان می‌کردند چیزی می‌دهیم که فقط زنده بمانید و ما در ماه مبارک رمضان همان غذا را برای سحر نگه می‌داشتیم تا بتوانیم روزه بگیریم.

وی افزود: سال ۶۴ من و تعدادی از بچه‌ها را به اردوگاه تکریت انتقال دادند، تکریت سخترین اردوگاه است زمانی که از اتوبوس پیاده شدیم تونلی درست کرده بودند و ماموران اردوگاه با کابل از ما استقبال می‌کردند و روز‌های سختی را سپری کردیم.

ادریسی درباره روز‌های تلخ و شیرین اسارت بیان کرد: شیرینی اسارت زمانی بود که از پیروزی عملیات‌ها با خبر می‌شدیم چراکه عراقی‌ها با پیروزی ما ناراحت بودند و ما متوجه می‌شدیم، اما تلخ‌ترین خبر رحلت امام خمینی بود واقعا برای ما شنیدن این خبر سخت بود.

وی در پایان گفت: سال ۹۰ توفیق نصیب من شد به عنوان خادم در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حضور داشته باشم و هم اکنون خادم افتخاری هستم و روز‌های سه شنبه را به خاطر دعای توسل برای خدمت انتخاب کردم.

«ماه بهشت» با تهیه کنندگی و اجرای سید وحید مرتضوی کاری نو از شبکه قرآن و معارف سیما است که در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت ۱۹ به صورت زنده به روی آنتن این شبکه می‌رود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قرآن ، احادیث ، رمضان 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار