۴۴۳ میلیارد تومان برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری آذربایجان غربی هزینه شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۴۴۳ میلیارد تومان جهت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی استان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید ازسال ۹۳ تاکنون مبلغ ۴۴۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات ستاد احیا و اعتبارات ملی وزارت جهاد کشاورزی، در جهت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، شبکه‌های آبیاری و زهکشی، طرح‌های آبخیزداری و بیابان زدایی، زراعت، باغبانی، آموزش و ترویج و تهیه نقشه کاداستر هزینه شده است.
 
وی ادامه داد: با اجرای طرح‌های فوق الذکر تاکنون معادل ۱۵۲ میلیون مترمکعب بصورت سالانه درمصرف آب بخش کشاورزی در ۹ شهرستان واقع در حوزه آبریز دریاچه ارومیه صرفه جوئی شده است.
 
جلیلی افزود: با اجرای این طرح‌ها علاوه بر کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب، ارتقای راندمان تولید، توسعه اجرای شیوه‌های به زراعی و سیستم‌های نوین آبیاری، توسعه مکانیزاسیون و اصلاح و جایگزینی باغات، می‌توانیم گام مثبتی در جهت ارتقای معیشت کشاورزان و ایجاد ارزش افزوده بالا و در نهایت رونق تولید در بخش کشاورزی استان برداشته باشیم.
 
جلیلی با اشاره به رسیدن تراز آب دریاچه ارومیه به ۵.۳ میلیارد متر مکعب در سال جاری ادامه داد: با توجه به افزایش بارش‌های مطلوب بهاره، متوسط بارندگی در استان در حدود ۴۶۰ میلی متر است که میزان بارندگی نسبت به نرمال ۶۱ درصد افزایش یافته است و در داخل حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز از ۷۱ درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته برخوردار است.

انتهای پیام/م

 

اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.