معاون استاندار لرستان مطرح کرد؛

پِی کنی۴۳۰ واحد در مناطق سیل‌زده/ از روند و سرعت کار راضی نیستیم

مرادپور گفت: از روند و سرعت کار تعمیر و احداث منازل در مناطق سیل‌زده از سوی بنیاد مسکن راضی نیستم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، احمد مرادپور ظهر امروز چهارشنبه در جلسه حفاظت از منابع با اشاره به اینکه کار ارزیابی ساختمان‌های آسیب دیده از سیل انجام شد و ۳۵ هزار ساختمان در شهر و روستا ارزیابی شد، اظهار داشت: برای هر شهر و بخش یک استان معین انتخاب شده است و کارها را پیگیری می‌کنند.

۳۵ هزار ساختمان مسکونی در شهر و روستا از سیل خسارت دید

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۳ هزار واحد تا تشکیل پرونده داده‌اند، یادآور شد: ۱۲۰۰ روستای لرستان از سیل آسیب دیده‌اند و این خسارت از تعمیر جزئی تا احداث را شامل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه برخی روستاها نیاز به جابه جایی داشتند، ۳۸ روستا نیاز به جابه جایی موضعی تا کلی داشت و در نهایت ۷ روستا به طور کامل باید جابه جا شود، افزود: زمین مورد نیاز مسکن ۵ مورد از این روستاها حل شده و در مورد دو روستای دیگر هنوز گرفتار هستیم که شامل دو روستای بابازید و ملاوی می‌شود.

۷ روستای سیل زده باید به طور کامل جابه جا شوند که تاکنون مشکل زمین ۵ روستا حل شده است

مرادپور با اشاره به اینکه روستای بابازید با ۱۶۰ خانواده اصرار دارند سر جای خود بمانند و لذا هنوز کار جابه جایی آنها انجام نشده است، ادامه داد: در شهر معمولان و پلدختر هم تعدادی از منازل در حریم و بستر رودخانه بودند که با حمایت دادستان خرم آباد و دادگستری کل لرستان مسئله زمین مورد نیاز سیل زدگان این دو شهر رفع شد.

وی با بیان اینکه در معمولان کار ساخت منازل سیل زدگان شروع شده است، تصریح کرد: دادستان خرم آباد ۵ یا ۶ بار سفر داشتند به پلدختر، با مالکین و معارضین صحبت کردند و مسئله زمین را حل کردند که این اقدام و همکاری دستگاه قضائی جای تشکر دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان یادآور شد: زمین در نظر گرفته شده در پلدختر را قطعه بندی کرده‌اند، این زمین در حال حاضر زیر کشت گندم است و یک هفته فرصت گرفته‌اند تا گندم را برداشت کنند بعد کار ساخت و ساز شروع شود.

۴۱۰۰ واحد آسیب دیده در پلدختر داریم که ۴۰۰ مورد آنها احداثی است

مرادپور با اشاره به اینکه ۴۱۰۰ واحد آسیب دیده در پلدختر داریم که ۴۰۰ مورد آنها احداثی است و ۱۱۰ تا ۱۲۰ منزل احداثی نیز باید جابه جا شوند، گفت: چادرهای اسکان در پلدختر ۱۱۰ مورد بودند که خیلی وقت گذاشتیم و مسائل آنها را حل کردیم و فعلاً تعدادشان به ۳۵ چادر رسیده است؛ تعدادی از آنها اصلاً ذی حق و سیل زده نبودند.

از صفر تا صد کار مسکن در مناطق سیل زده استان با بنیاد مسکن است

وی با بیان اینکه در خصوص احداث و تعمیر مسکن سیل زدگان از سوی بنیاد مسکن دیروز هم گلایه کردم، تصریح کرد: از صفر تا صد کار مسکن در مناطق سیل زده استان با بنیاد مسکن است و دیگر از اختیارات ما خارج شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان افزود: ما بر اساس تجربه گفتیم اولویت اول رفع مشکل مسکن‌های تعمیری باشد تا زندگیشان را شروع کنند بعد درجاسازها را شروع کنید و بعد کار ساخت خانه‌هایی که نیاز به جابه جایی دارند آغاز شود.

بنیاد مسکن باید سریع‌تر پول و تسهیلات مورد نیاز سیل زدگان را بدهد و کار را تسهیل کند

مرادپور با اشاره به اینکه از ۱۱ هزار و ۹۰۰ واحد احداثی روستاها ۴۳۰ تا پی کنی شده است، دوستان بنیاد مسکن باید سرعت کار را بالا ببرند، گفت: در معمولان و پلدختر و همه روستاها بدون خانه زندگی کردن سخت است. من از روند کار در حوزه مسکن راضی نیستم.

وی اضافه کرد: خود مردم خانه‌ها را می‌سازند و بنیاد مسکن باید فرآیند را تسهیل کند، نقشه‌ها را بدهد؛ بنیاد مسکن باید سریع‌تر پول و تسهیلات مورد نیاز سیل زدگان را بدهد و کار را تسهیل کند.

انتهای پیام/پ

 

برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار