خسارت میلیاردی تندباد به شبکه برق اهواز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از خسارت ۵ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریالی توفان شامگاه دوشنبه به شبکه برق اهواز خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن کریمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: تندباد شامگاه دوشنبه در اهواز موجب خسارت به شبکه برق به میزان ۵ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال شد.

وی اظهار داشت: این تندباد سبب سقوط و شکستن تعداد ۳۲ اصله پایه برق در مناطقی از شهرستان اهواز، حمیدیه، باوی و کارون شد.

کریمی با اشاره به اینکه سرعت این تندباد لحظه‌ای ۶۵ کیلومتر بر ساعت تخمین زده شد بیان کرد: بیشتر این حوادث ناشی از برخورد اشیا شامل افتادن شاخه‌های درختان، داربست و بنر بر روی شبکه بود که موجب قطع فیدر، قطع جمپر، فیوز سوزی و سیم بریدگی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز اذعان داشت: همچنین در این تندباد یک دستگاه ترانس در روستای دب حردان از توابع شهرستان اهواز سقوط کرد، که پس از رفع بحران و مشخص شدن خطوط آسیب دیده تاکنون بالغ بر ۲.۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف احداث شده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: این حادثه باعث وقوع ۱۵۴ مورد خاموشی روی شبکه اعم از توزیع و فوق توزیع شد که در اثر آن در مجموع یک هزار و ۳۹۷ مگاوات ساعت انرژی توزیع نشده ناشی از تندباد داشتیم.

گفتنی است؛ گرد و غبار ناگهانی از نوع هبوب همراه با تندباد شامگاه دوشنبه خوزستان را در نوردید، این پدیده ابتدا برای کمتر از ساعتی، دید افقی را در بستان به یکهزار متر کاهش داد و از بستان به سمت اهواز حرکت کرد.

انتهای پیام/گ

خسارت تندباد به شبکه برق اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.