مبادله بیش از ۴۸۰ میلیون سهم در بورس همدان

مدیر بورس منطقه‌ای همدان گفت: در اردیبهشت ماه امسال بیش از ۴۸۰ میلیون سهم در منطقه همدان مبادله شد.

مبادله ۴۸۰ میلیون و ۱۴۲ هزارو ۳۹۰ سهم بورس در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی اسکندری مدیر بورس منطقه‌ای همدان در گفتگو با خبرنگار مابا اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه امسال، تعداد ۴۸۰ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۹۰ سهم متعلق به ۵۰۴ شرکت به ارزش ۱۵۴۵ میلیارد و ۱۰۳ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۹۴۱ ریال در تالار بورس منطق‌های استان همدان دادوستد شد افزود: ۵۴ درصد آن مربوط به خرید سهام و ۴۶ درصد مربوط به فروش سهام بوده است.

وی ادامه داد: بر این اساس و با توجه به ۲۲ روز فعالیت تالار بورس منطقه‌ای استان همدان در این ماه، متوسط ارزش دادوستد، روزانه حدود ۷۰ میلیارد و ۲۳۲ میلیون  ریال بوده که نسبت به فروردین ماه، ۵۸ درصد افزایش داشته است همچنین در این ماه، ۴۰۶ کد معاملاتی جدید ایجاد گردید.

اسکندری اظهار داشت: در این ماه شرکت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، پتروشیمی پارس و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

مدیر بورس منطقه‌ای همدان خاطرنشان کرد: بورس همدان در راستای آشنایی عموم شهروندان با نحوه سرمایه‌گذاری در بورس، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌های آموزشی و فراهم کردن امکان بازدید از تالار کرده است که در اردیبهشت ماه ۹۸ نفر در دوره‌های آموزشی بورس همدان شرکت کردند و ۶۰ نفر نیز در کارگاه‌های آموزشی بورس حضور یافتند.

وی بیان کرد: شاخص کل بورس در پایان فروردین ماه معادل ۲۱۵,۰۹۱ واحد بود که نسبت به ماه گذشته، ۱۰,۷۱۶ واحد افزایش یافت. وشاخص کل فرابورس نیز با ۱۶۶ واحد افزایش به ۲,۶۴۴ واحد رسید.

انتهای پیام/ج

مبادله بیش از ۴۸۰ میلیون  سهم در بورس همدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.