رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان برای حل مشکلات کشور/ ایجاد بسته‌های متنوع سفر‌های زیارتی برای زائران عتبات

رشیدیان بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان برای حل مشکلات کشور تأکید کرد.

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان برای حل مشکلات کشور/ ایجاد بسته‌های متنوع سفر‌های زیارتی برای زائران عتباتبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در جریان دیدار حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت الاسلام مرتضی مطهری پور رئیس جدید ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهار کرد: زیارت ظرفیتی ارزشمند برای ارتقا باور‌های دینی و اعتقادی در انسان دارد، به گونه‌ای که دل‌ها با امام معصوم و ابعاد وجودی آن بزرگواران، ارتباطی نزدیک‌تر می‌یابد و دل‌های در این زیارت صیقل خورده و روح جلا می‌یابد و حداقل بهره‌ای که زائر از زیارت کسب می‌کند، آشنایی با کلام و سیره امام معصوم است.

وی همچنین در ادامه با اشاره اینکه ظرفیت دانشجویان به عنوان نیروی جوان دارای تخصص، ایده و خلاقیت در کنار خودباوری و خداباوری آنان می‌تواند در حل مشکلات کشور به ویژه در حوزه اجرایی و مباحث اجتماعی بسیار گره گشا باشد، گفت: باید در بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان و دانشجویان در این راستا به خوبی بهره برد و این توان و خلاقیت و تخصص را پای کار آورد.

رشیدیان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برنامه ریزی و ایجاد بسته‌های متنوع سفر‌های زیارتی به تناسب خواست، ذائقه و توانایی مالی اقشار و گروه‌های مختلف مردمی و زائران به منظور بهره مندی همگان از این سفر‌های معنوی گفت: دانشجویان نیز می‌توانند متناسب با ایام تعطیلی، میان ترم و غیره از ظرفیت‌های پیش بینی و برنامه ریزی شده برای سفر‌های زیارتی به صورت سازماندهی شده اقدام کنند.

وی در این دیدار همچنین از آمادگی کامل سازمان حج و زیارت برای ارائه هرگونه خدمات در حوزه عتبات مطابق نظر نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: سازمان علاقمند است تا در کنار نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه ها، نقش خود را در ارتقای فرهنگی، اخلاقی و دینی دانشجویان ایفا کند.

نقش سازمان حج و زیارت در تسهیل زیارت زائران

حجت الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این دیدار گفت: توفیق تسهیل زیارت زائران اقدامی مهم است که خوشبختانه در سازمان حج و زیارت برای این امر برنامه ریزی کرده اید.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به حضور مطهری پور به عنوان رئیس جدید ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور افزود: رئیس قبلی این ستاد حجت الاسلام فقیهی خدمات بسیار خوبی را در این حوزه ارائه کرد و امید است حجت الاسلام مطهری پور این خدمات را به شکل کاملتر و بهتری دنبال کند.


بیشتر بخوانید: توضیحات حج و زیارت درباره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات


وی تصریح کرد: در صورتی که امکان ارائه خدمات ارزان‌تر برای دانشجویان فراهم شود، تعداد بیشتری از دانشجویان می‌توانند از ظرفیت معنوی زیارت استفاده کنند.

بسته‌های متنوع سفرعتبات اقدامی مطلوب برای دانشجویان

رئیس جدید ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور نیز در این نشست گفت: ایجاد بسته‌های متنوع برای سفر به عتبات عالیات بسیار مطلوب است، اما نیاز به ارائه تخفیف مناسب برای سفر‌های دانشجویی است.

حجت الاسلام مطهری پور با قدردانی از تعامل و خدمات سازمان حج و زیارت در این رابطه، خواستار فراهم شدن امکاناتی برای دریافت هزینه‌های این زیارت به صورت دو مرحله‌ای شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار