مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی تربت جام:

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون تا عید فطر ادامه دارد

مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون متمرکز بر اطلاع رسانی و حساس سازی اجتماعی تا عید فطر و فاز دوم تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون  تا عید فطر ادامه داردقنبر زاده مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفتگو اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: حداقل ۴۰ تا ۶۰ درصد افرادی دارای فشار خون بالا در ایران از بیماری خود اطلاعی ندارند.

وی ادامه داد: در سال حدود ۱۷ هزار نفر بر اثر حوادث ترافیکی و جاده ای فوت می‌کنند در حالی که جمعیت حدود ۹۷ هزار نفر در سال به علت ابتلا به فشارخون و عدم کنترل آن فوت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی تربت جام افزود: در سال ۸۵۰۰۰ ایرانی بر اثر مرگ زودرس جان خود را از دست می‌دهند در بیماریهایی، چون فشارخون اگر جامعه اطلاعات کافی از بیماری داشته باشد اغلب قابل پیشگیری است و از ابتلاء به عواقب و پیامد‌های جبران ناپذیر آن می‌توان جلوگیری کرد.

قنبر زاده بیان کرد:در بسیج ملی کنترل فشارخون مسئولیت کارگروه ارتباطات با مدیر روابط عمومی دانشگاه ،دانشکده است و در کمیته اجرایی مدیر روابط عمومی عضو اصلی است و نشانی ایستگاههای سنجش را در سراسر استان از معاونت بهداشتی دریافت و در سایت دانشگاه، دانشکده بارگذاری کنند و از طریق مختلف اطلاع رسانی نمایند.

وی گفت: باید اخبار و مطالب دانشگاهها،دانشکدههای علوم پزشکی در گروه بسیج ملی فشارخون بارگذاری شود و استفاده مناسب از فضای مجازی و تغییر عکس پروفایل های گروه ها و کانالها به لوگوی بسیج ملی کنترل فشار خون انجام شود.

قنبر زاده ادامه داد: بسته محتوای اطلاع رسانی فشارخون برای تولید محتوا روابط عمومی دانشگاهها، دانشکده ها در سایت معاونت بهداشت وزارت قابل دسترسی است و مستند سازی کلیه مراحل انجام شده در پایان بسیج ملی کنترل فشارخون به مرکز روابط عمومی اطلاع رسانی وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

انتهای پیام//ز. ج

 

در سال حدود ۱۷ هزار نفر بر اثر حوادث ترافیکی و جاده ای فوت می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.