مادورو: گوایدو با همکاری امپریالیسم درآمد پالایشگاه نفتی ونزوئلا در آمریکا را می‌دزدد

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد «خوآن گوایدو» درآمد پالایشگاه «سیتگو» را که متعلق به شرکت نفتی «پترولئوس دی» ونزوئلا است، سرقت می‌کند.

مادورو: مخالفان درآمد پالایشگاه نفتی ونزوئلا در آمریکا را سرقت می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا گفته است خوآن گوایدو، سرکرده مخالفان این کشور درآمد شرکت پتروشیمی و پالایشگاه «سیتگو» (Citgo) که متعلق به شرکت نفتی پترولئوس دی ونزوئلا (PDVSA) است را سرقت می‌کند.

سیتگو شرکت نفتی مستقر در هیوستون آمریکاست که مالک فعلی آن شرکت ملی نفت ونزوئلا می‌باشد. شرکت سیتگو در زمینه پالایش نفت، تولید محصولات پتروشیمی و توزیع بنزین فعالیت می‌کند.

مادورو در یک برنامه زنده گفت: خوآن گوایدو با همکاری امپریالیسم [آمریکا] درآمد سیتگو را از ما سرقت می‌کند و سوال من این است که او با پول آن چه کاری انجام می‌دهد؟ پول سیتگو کجاست؟ آن‌ها پول سیتگو را دزدیدند و همچنین محصولاتی که برای پالایشگاه نفت ماست به سرقت برده‌اند.

از ماه ژانویه سال جاری میلادی و پس از آنکه گوایدو با حمایت آمریکا خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفی کرد، دارایی‌های خارجی شرکت پی‌دی‌وی‌اس‌آ به ارزش ۷ میلیارد دلار از سوی دولت آمریکا مسدود شد. همچنین مخالفان دولت ونزوئلا برای دو شاخه جانبی این شرکت نفتی، هیئت مدیره جدید که تحت سلطه خودشان بود، منصوب کردند.

مقامات رسمی ونزوئلا اعلام کردنداین اقدامات تلاشی برای سرقت ثروت ملی ونزوئلا است.

با این حال، گفته می‌شود درآمد نفتی ونزوئلا علی‌رغم تحریم‌های آمریکا در ادامه سال ۲۰۱۹ افزایش یابد و اقدامات مخالفان برای سرنگونی اقتصادی ونزوئلا بی‌نتیجه خواهد بود.

 در حال حاضر، گوآیدو و مخالفان دولت که تضعیف شده اند به دولت مادورو پیشنهاد مذاکره داده اند. این در حالی است که آن‌ها پیش از این هر گونه پیشنهاد مذاکره از سوی دولت مادورو را رد می‌کردند. تغییر موضع گوایدو نقطه عطف مهمی در تحولات اخیر ونزوئلا محسوب می‌شود. گوایدو بعد از چراغ سبز آمریکا و به تحریک مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا چند ماه پیش خودش را رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار