رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان زنجان:

دانشگاه‌های کشور باید به سمت کارآفرینی حرکت نمایند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: دانشگاه‌های کشور باید به سمت کارآفرینی حرکت نمایند.

دانشگاه‌های کشور باید به سمت کارآفرینی حرکت نمایندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،دکتر علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به سالروز تاسیس واحد زنجان گفت: تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان فرصت مناسبی برای ادامه تحصیل متقاضیان ورود به دانشگاه فرهم کرد و این سیاست توزیع عدالت آموزشی در کشور بود.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با تاسیس واحد‌ها و مراکز دانشگاهی در نقاط مختلف و دور دست و محروم توانست موضوع تحصیلات دانشگاهی را بصورت یکنواخت در کشور توزیع نماید و آموزش عالی را از انحصار دولت در بیاورد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به فعالیت این دانشگاه در استان زنجان، افزود: در استان زنجان ۴ واحد دانشگاهی در شهر‌های زنجان، ابهر، خدابنده و هیدج و ۲ مرکز وابسته به واحد زنجان در شهر‌های ماهنشان وطارم فعالیت می‌کنند.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان دارای حدود ۱۱ هزار دانشجو، حدود ۴۴۰ عضو هیات علمی و ۴۶۰ کارمند بوده که ظرفیتی مهم و بزرگ ار نیروی انسانی برای استان می‌باشد.

وی با اشاره به سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان برای درآمد‌های غیر شهریه‌ای گفت: مبنای فعالیت دانشگاه‌ها باید مساله محور باشد و دانشگاه باید بتواند در هر بخشی متناسب با نیاز جامعه حرکت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: دانشگاه‌های کشور باید به سمت کارآفرینی حرکت نمایند.

وی تصریح کرد: راهبرد دانشگاه آزاد اسلامی زنجان درخصوص رونق تولید و در عمل به منویات مقام معظم رهبری، توجه و تاکید بر سرمایه گذاری و اقتصاد دانش بنیان می‌باشد و برای همین منظور فعالیت‌هایی را در بخش‌های متالورژی شروع کرده است تا بتواند در تامین نیاز‌های واقعی جامعه گام بردارد.

دکتر فیروزفر تاکید کرد: با هدف خدمات دهی به صنعت مرکز تحقیقات متالورژی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان به زودی افتتاح خواهد شد.

وی به فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم رانقلاب و نامگذاری سال جاری با عنوان «رونق تولید» نخبگان و دانشگاهیان باید بصورت جدی برای رفع مشکلات کشور وارد عرصه گردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان تصریح کرد: برای تحقق اقتصاد دانش بنیان به ارتباط نزدیک و موثر دانشگاه و صنعت نیاز است و البته باید تولید کننده و صنعتگر اطمینان حاصل نمایند که ماحصل این ارتباط افزایش بهره وری خواهد بود.

فیروزفر با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در استان گفت :دانشگاه آزاد اسلامی بدون اتکا به اقتصاد نفت توانسته است ۴۰ درصد فعالیت‌های آموزشی کشور را برعهده بگیرد.
 
گفتنی است؛دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان اول خرداد سال ۱۳۶۴ با ۴ رشته و ۱۷۵ دانشجو در مرکزی‌ترین نقطه شهر زنجان تاسیس گردید تا بتواند پاسخگوی سیل انبوه داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور باشد.
 
انتهای پیام/ن
 

تحقق اقتصاد دانش بنیان به ارتباط نزدیک و موثر دانشگاه و صنعت نیاز دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.