برنامه ریزی برای جمع آوری زکات فطره ماه رمضان در زرندیه

درجلسه شورای زکات شهرستان زرندیه برای جمع آوری زکات فطره ماه رمضان برنامه ریزی شد.

برنامه ریزی برای جمع آوری زکات فطریه ماه رمضان در زرندیهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، جلسه شورای زکات شهرستان زرندیه با محوریت جمع آوری زکات فطره و کفارات ماه مبارک رمضان در دفتر امام جمعه این شهرستان تشکیل شد.

حجت السلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان زرندیه در حاشه این جلسه در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، گفت: با توجه به نزدیک شدن عید سعید فطر در این جلسه مقرر شد جمع آوری زکات فطره زیر نظر شورای زکات شهرستان انجام شود.

حجت السلام ابراهیمی افزود: مصوب شد کلیه صندوق‌های جمع آوری زکات در مصلا‌ها و مساجدی که نماز عید را برگزار می‌کنند ممهور به مهر شورای زکات باشند.

وی اضافه کرد همچنین تصویب شد که موسسات فرعی خیریه هم با هماهنگی شورای زکات فطریه را جمع اوری کنند و کلیه زکات جمع آوری شده بدست محرومین کمیته امداد و اداره بهزیستی برسد

با ترویج فرهنگ زکات می‌توان از رواج فقر در جامعه جلوگیری کرد

کاشی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زرندیه هم دراین جلسه با بیان اینکه بخشندگی در ذات همه انسان‌ها ست، گفت: اگر در این زمینه برنامه ریزی‌های جامع صورت گیرد می‌توان از رواج فقر در جامعه تا حدی جلوگیری کرد.

کاشی به برخی از برنامه‌های ترویج فرهنگ زکات اشاره کرد و افزود: تبلیغات و آموزش در مدارس، سخنرانی در خصوص زکات در نماز‌های جمعه، سفر مسئولین به روستا‌ها در زمان جمع آوری زکات و نصب تابلو‌های زکات در مسیر جاده‌های روستایی از جمله راهکار‌های احیاء فرهنگ زکات است.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: زکات فطره ، ماه رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.