پیشتازی نخست‌وزیر هند و حزب متبوعش از رقیبان بر اساس ­نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات این کشور

­نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات هند نشان می‌دهد نخست‌وزیر این کشور و حزب متبوعش از رقیبان پیشی گرفته‌اند.

پیشتازی نخست‌وزیر هند و حزب متبوعش از رقیبان بر اساس ­نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات هند حاکی از آن است که نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور و حزب ملی‌گرای هندو تاکنون با کسب اکثریت آراء، از رقیبان خود پیش افتاده‌اند.

اطلاعاتی که از سوی کمیسیون انتخابات هند منتشر شده است، نشان می‌دهد حزب ملی‌گرای بهاراتیا جاناتای نخست‌وزیر پیشتاز است و حزب کنگره ملی هند در رتبه دوم قرار دارد.

شمارش آراء انتخابات عمومی هند از امروز (پنجشنبه) آغاز شده است و انتظار می‌رود تا امشب به پایان برسد. در انتخابات هند، به عنوان بزرگترین رویداد دموکراتیک جهان، حدود ۹۰۰ میلیون تن برای شرکت در انتخابات و تعیین ۵۴۲ نماینده مجلس این کشور در مجلس عوام نام نویسی کردند. انتخابات پارلمانی هند در هفت مرحله برگزار می‌شود که شش هفته هم طول می‌کشد. رأی دهندگان هندی با مراجعه به چهل میلیون دستگاه الکترونیکیِ رأی گیری، رأی می‌دهند.

هر حزب یا ائتلاف در هند برای تشکیل دولت یا باید ۲۷۲ کرسی پارلمان را در اختیار داشته باشد.

نظرسنجی‌های انجام شده از رأی دهندگانی که از مراکز اخذ رأی بیرون می‌آمدند، حاکی از آن است که نارندرا مودی و حزبش برای یک دوره پنج ساله دیگر در قدرت باقی خواهند ماند.

برخی از تحلیلگران انتخابات عمومی اخیر هند را به مثابه نوعی همه‌پرسی برای نارندرا مودی ارزیابی کرده‌اند. هرچند اصلاحات نارندرا مودی در هند چندان موفق نبوده است، محبوبیت وی در جامعه این کشور که به شدت چند طبقه‌ای است، پایدار مانده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار