مرجع تقلید شیعیان مطرح کرد؛

عذر خائنان دوران جنگ ایران و عراق از روی پشیمانی نیست

آیت الله سبحانی گفت: حتی اگر افرادی که در دوران جنگ تحمیلی به ایران صدمه زدند عذرخواهی کنند باز هم عذر آن‌ها پذیرفته نخواهد بود، زیرا این عذرخواهی آن‌ها از روی پشیمانی نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛ آیت‌الله جعفر سبحانی مرجع تقلید شیعیان در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد،گفت: گناه تبعات و آفات بسیاری را به همراه دارد و خدا نکند که انسان به تکرار گناه بپردازد.

وی با بیان اینکه مردان و زنان منافق با اعمال زشتشان نزد خدا با یکدیگر برابر هستند، افزود: منافقین می‌گفتند که منکری بالاتر از این نیست که به پیامبر (ص) ایمان بیاورید که با این سخنان سعی در نابودی اسلام داشتند.

این استاد سطوح عالی حوزه بیان کرد: دین اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است و برای همه مسائل مربوط به جامعه اسلامی برنامه دارد.

وی با بیان اینکه توکل بر غیر خدا انسان را از مسیر بندگی دور می‌سازد، افزود: انسان باید در همه مسائل خود به خداوند توکل کند و رضای الهی را مورد توجه قرار دهد.

آیت الله سبحانی بیان کرد: انسان باید با پرهیز از ارتکاب گناه مانع از بین رفتن قبح آن گناه در وجودش شود، زیرا استمرار بر گناه موجب عادت می‌شود.

وی ادامه داد: انسان در صورت تکرار یک گناه، ارتکاب آن برایش عادی شده و آن گناه را یک امر حسنه تصور می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم توجه به فرامین الهی در زندگی و اعمال خود، افزود: افرادی که خداوند را فراموش کرده و از دستورات الهی پیروی نکنند از فیوضات الهی بی‌بهره خواهند شد.

وی ضمن بیان اینکه با اعتقاد به خدا به غیر خدا متکی نمی‌شویم، افزود: ذکر و اعتقاد به خداوند موجب قطع وابستگی انسان از غیر خدا می‌شود.

آیت الله سبحانی بیان کرد: حتی اگر افرادی که در دوران جنگ تحمیلی به ایران صدمه زدند عذرخواهی کنند باز هم عذر آن‌ها پذیرفته نخواهد بود، زیرا این عذرخواهی آن‌ها از روی پشیمانی نیست بلکه نیرنگی برای پوشش اعمال زشتشان است، زیرا در دل خود از اقداماتی که علیه ایران انجام داده‌اند خرسند هستند.

انتهای پیام/الف

عذر خائنان دوران جنگ ایران و عراق پذیرفتنی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.