تولیت مسجد مقدس جمکران مطرح کرد؛

مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس مسجد مقدس جمکران

حجت الاسلام رحیمیان گفت: مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس مسجد مقدس جمکران همزمان با شب هفدهم رمضان در شبستان امام علی (ع) این مسجد برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛ حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران با گرامیداشت هفدهم رمضان سالروز تاسیس مسجد مقدس جمکران به امر حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف در سال ۳۷۳ هجری قمری این مسجد را نقطه‌ای بی نظیر و کانون تجلی توحید و عبادت الهی توصیف کرد که سالانه چندین میلیون زائر از سراسر ایران و کشور‌های مختلف به آن مشرف می‌شوند.

وی با بیان اینکه هرجا نام اهل بیت (ع) و حضرت ولی عصر (عج) در میان باشد، آنجا محل اتحاد و یکدلی می‌شود، جشن‌های ویژه‌ی نیمه شعبان را مظهر همدلی و یکصدایی همه مسئولان و مردم ذکر کرد و با اشاره به افزایش پانزده درصدی حضور زائران و ارادتمندان امام عصر (ع) در جشن‌های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران از تلاش همه دست اندرکاران برپایی این جشن‌ها قدردانی کرد.

به مناسبت سالگرد تاسیس مسجدمقدس جمکران گنجینه‌ی موزه دین و دنیای این مسجد هم افتتاح شد.

در این بخش کتیبه‌های قدیمی سردرب مسجد، محراب قدیمی با قدمت چندقرن، سنگ نوشته‌ی تجدید بنای مسجد در سال ۱۱۲۳ شمسی، تبرئات اهدایی ارادتمندان حضرت از حدود یکصد کشور و مدال‌های قهرمانی اهدایی ورزشکاران به نمایش درآمده است.

دیشب همچنین جشن مردمی سالروز تاسیس مسجد مقدس جمکران در صحن امام رضای این مسجد و با سخنرانی و مداحی وعاظ و مداحان اهل بیت (ع) برگزار شد.

در این مراسم از خانواده‌ی شهید مجید قربان خوانی شهید حر مدافع حرم هم تجلیل شد.

شهید مجید قربانخوانی ۲۱ دی ۹۴ در خان طومان سوریه به شهادت رسید و بعد از سه سال پیکرش به وطن بازگشت.

انتهای پیام/الف

مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس مسجد مقدس جمکران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.