رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران خبر داد

ورود ۵۶۰ هزار فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان تهران در سال گذشته

دریانی از ورود ۵۶۰ هزار فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان تهران در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباسعلی دریانی رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران در همایش سرپرستان شورا‌های حل اختلاف استان تهران که عصر روز گذشته (چهارشنبه یکم خرداد ماه) برگزار شد، با اشاره به ورود ۵۶۰ هزار فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان تهران در سال گذشته اظهار کرد: نزدیک به همین عدد پرونده مختومه شده است.

وی با بیان اینکه ۷۴ هزار فقره اصلاح ذات البین انجام شده است، افزود: در شهر تهران ۲۶ مجتمع عمومی و تخصصی فعال هستند و همه شهرستان‌های کشور هم دارای شورا‌های حل اختلاف شده اند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران گفت: شورا‌های حل اختلاف مکمل و هماهنگ با دادگستری استان تهران هستند و روسای دادگستری شهرستان‌ها هم به طور میانگین با اهتمام شایسته ضمن مدیریت بر مجموعه تحت مدیریت خود، ماهانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ پرونده را رسیدگی کرده و رأی صادر می‌کنند.


بیشتر بخوانید: ۳۱ درصد پرونده‌های قضایی به صلح و سازش ختم شد


دریانی حل مشکلات مردم از طریق صلح و سازش و اصلاح ذات البین را ضروری بر شمرد و تاکید کرد: شورا‌های حل اختلاف استان تهران نیامند جدی به حضور پررنگ همکاران قضایی جهت نظارت بهینه بر روند رسیدگی توسط اعضای شورا‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار