توزیع ۵۳ کیلوگرم بذر چغندر علوفه ای در شهرستان اراک

رئیس تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اراک از توزیع بیش از ۵۰ کیلوگرم بذر چغندر علوفه ای در شهرستان اراک خبر داد.

توزیع ۵۳ کیلوگرم بذر چغندر علوفه ای در شهرستان اراکبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاراک؛ فرهاد عبایی، رئیس تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اراک گفت: در حال حاضر ۵۳ کیلوگرم بذر چغندر علوفه ای بین کشاورزان شهرستان اراک توزیع شده است و کشاورزان مشغول آماده سازی زمین و کاشت این محصول با مصرف حدود شش کیلوگرم بذر در هکتار می باشند.

فرهاد عبایی افزود: در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری با حضور دکتر صادقی شعاع از محققین موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند کرج با حضور تعدادی از کارشناسان جهاد کشاورزی استان و شهرستان اراک و کشاورزان ، مزرعه نمایشی چغندر علوفه ای در سطح یک هکتار در اراضی روستای قلعه مشک آباد کشت گردید.

رئیس تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اراک ادامه داد: چغندر علوفه ای به خاطر تحمل خشکی، کیفیت عالی ریشه، ویژگی های علوفه برگی خوب، ارزش غذایی و عملکرد بالا در مقایسه با سایر گیاهان علوفه ای محصول مطلوبی برای دامداران و کشاورزان محسوب می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ویژگی های چغندر علوفه ای، این محصول می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تامین بخشی از علوفه مورد نیاز دام های منطقه به صورت علوفه تازه و سیلو در زمان های کمبود علوفه باشد.

عبایی یادآور شد: چغندر علوفه ای که برای مصرف دام ها استفاده می شود و از توان تولید بسیار بالایی برخوردار است و به صورت پاییزه و بهاره کشت می گردد. این محصول با دستگاه ساده ای خرد می شود و به عنوان کنسانتره همراه یک علوفه دیگر سیلو و در تغذیه دام مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام/ت

چغندر علوفه ای گزینه بسیار مناسبی برای تامین بخشی علوفه مورد نیاز دام های منطقه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.