گزارش/

قیمت خودرو، ارز و طلا با هم نزولی شد

همزمان با روند نزولی بازارهای ارز و طلا، منحنی قیمت در بازار خودروهای داخلی در هفته جاری کاهشی شد.

قیمت خودرو، نرخ ارز و طلا  با هم نزولی شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اوایل اردیبهشت امسال بود که قیمت‌ها در بازار خودرو روندی به شدت صعودی به خود گرفت و دو سه هفته پی در پی بر قیمت خودرو‌های داخلی اضافه شد. شرایط به شکلی پیش رفت که کف قیمت در بازار از ۵۰ میلیون تومان نیز رد شد و خودرویی که تا همین یک سال پیش کمتر از ۷۰ میلیون تومان قیمت داشت، به مرز ۲۵۰ میلیون تومان رسید.

در آن مقطع دلایل مختلفی برای صعودی شدن قیمت خودرو مطرح شد، از جمله کاهش تولید و عرضه، رشد تورم انتظاری مشتریان و همچنین افزایش قیمت در بازار‌های ارز و سکه. در این بین، کاهش تولید و به تبع آن، کم شدن عرضه، نقشی بسیار مهم در صعودی شدن قیمت‌ها داشت، به‌خصوص آنکه در فروردین به‌دلیل تعطیلات نوروزی، تیراژ به شدت افت کرده بود. همچنین با توجه به نزدیک بودن یک سالگی خروج آمریکا از برجام و اظهارات مقامات این کشور مبنی‌بر سخت‌تر شدن تحریم‌ها، تورم انتظاری مشتریان بالا رفت و این موضوع خود را در بازار‌های مختلف از جمله خودرو بروز داد و قیمت‌ها بالا و بالاتر رفت.


بیشتر بخوانید: فروش فوری خودرو یا بلیت بخت آزمایی/ چه کسانی خودرو را گران کردند؟


در نهایت، اما رشد قیمت در بازار‌های ارز و سکه و طلا نیز مزید بر علت شد تا قیمت خودرو‌های داخلی صعودی شدید را تجربه کند. این انفجار قیمتی، اما در شرایطی بود که خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گرفت، زیرا عامه مشتریان از قدرت خرید لازم برای ورود به بازار خودرو برخوردار نبودند. تورمی که در بازار خودرو طی حدودا یک سال گذشته و به‌طور خاص در یک ماه اخیر رخ داد، بسیار بالاتر از قدرت خرید مشتریان بود و از همین رو بیشتر آن‌ها عملا از بازار خارج شدند.

روند صعودی قیمت در بازار خودرو، اما در نهایت پس از دو سه هفته توقف طی اواسط هفته گذشته و این هفته، در مسیر نزول قرار گرفت. آن طور که از بازار خبر می‌رسد، منحنی قیمت‌ها افت قابل‌توجهی را تجربه کرده، تا جایی که فقط پراید حدود ۹ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

به اعتقاد کارشناسان، مسائلی مانند کاهش تورم انتظاری، افت قیمت ارز و سکه و طلا و همچنین بازگرداندن شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو، در افت قیمت نقش داشته‌اند. با توجه به آنکه تنش‌های سیاسی میان آمریکا با اعلام هر دو طرف مبنی‌بر بی‌میلی به جنگ، کمی کاهش یافت، تورم انتظاری مشتریان نیز اندکی کمتر شد و بنابراین هیجانات بازار خودرو نیز پایین آمد. البته به‌نظر می‌رسد خبر بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو نیز نقش ویژه‌ای در نزولی شدن قیمت‌ها داشته است.

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، شورای رقابت دوباره مرجع قیمت‌گذاری خودرو شده است. اگر شورای نگهبان این مصوبه را تایید کند، حضور این شورا در بازار خودرو رنگ قانون به خود خواهد گرفت و قیمت‌گذاری دوباره به دست این شورا خواهد افتاد. ازآنجاکه شورای رقابت در طول شش سال حضور در قیمت‌گذاری خودرو، به نوعی سیاست سرکوب قیمت را دنبال کرد، ممکن است این بار نیز همان سیاست قبلی را پی گرفته و در نتیجه، قیمت خودرو‌ها را پایین بیاورد. به‌نظر می‌رسد این احتمال، یکی از دلایل افت قیمت در بازار خودرو بوده است.

افت قیمت‌ها در بازار

اما سری به بازار خودرو بزنیم و ببینیم قیمت خودرو‌های داخلی چه افت و خیزی را طی این هفته تجربه کرده است. به گفته فعالان بازار، پراید ۱۱۱ که قیمتی برابر با ۵۸ میلیون تومان داشت، این هفته با افتی ۹ میلیونی همراه و قیمت آن به ۴۹ میلیون تومان رسید. تیبا نیز که ۲ میلیون تومان کاهش قیمت داشته، در حال‌حاضر ۵۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

همچنین از بازار پژو ۲۰۶‌ها نیز خبر از کاهش قیمت می‌رسد. بر این اساس، مدل تیپ ۲ این خودرو طی هفته جاری ۵ میلیون تومان افت کرده است و بنابراین برای خرید آن باید ۹۸ میلیون تومان هزینه کرد. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز که از مرز ۱۳۰ میلیون تومان هم عبور کرده بود، در حال حاضر ۱۲۲ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین قیمت مدل صندوقدار پژو ۲۰۶ نیز به طرفداری از مدل‌های‌هاچ بک کاهشی شده است. اما بشنویم از بازار پژوپارس که خبر‌ها از افت قیمت این محصول طی هفته جاری حکایت دارد. نمایشگاهداران خودرو پایتختمی‌گویند پژو پارس بیش از ۲ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و در حال حاضر ۱۰۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پژو ۴۰۵ نیز که قیمت آن به ۸۸ میلیون تومان رسیده بود، طی این هفته با قیمت ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. با این حساب، پژو۴۰۵ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افت قیمت طی هفته جاری داشته است. ازسوی دیگر، اما سمند LX نیز کاهش قیمتی بیش از ۵ میلیون تومان را تجربه کرده است. با توجه به این افت، می‌توان سمند LX را در حال‌حاضر با قیمتی معادل ۸۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریداری کرد.

فعالان بازار در مورد خودرو‌های به اصطلاح مونتاژی نیز خبر از کاهش قیمت داده‌اند. آن‌طور که خبرگزاری فارس عنوان کرده، ساندرو استپ وی چیزی حدود ۲۵ میلیون تومان افت قیمت را طی این هفته به خود دیده است. این خودرو که آخرین روز‌های تولیدش را در کشور سپری می‌کند، در حال حاضر ۲۱۵ میلیون تومان قیمت دارد.

همچنین پژو ۲۰۰۸ هم که تا مرز ۴۲۰ میلیون تومان پیش رفته بود، در حال حاضر خودرویی ۳۸۰ میلیون تومانی به‌شمار می‌رود، بنابراین ۴۰ میلیون تومان عقب نشینی کرده است. ۲۰۰۸ با قیمت ۱۰۴ میلیون تومان تحویل مشتریان ابتدایی خود شد، اما در عرض یک سال و اندی قیمت آن بیش از چهار برابر رشد کرد. همچنین سیتروئن C ۳ هم که قرار بود محصولی ۱۵۰ میلیون تومانی باشد، در حال حاضر ۴۲۰ میلیون تومان قیمت دارد و این یعنی، ۱۰۰ میلیون تومان افت طی یکی دو هفته اخیر داشته است.

از بازار کیا سراتوی مونتاژی سایپا هم خبر می‌رسد که این محصول در حال حاضر کمی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد، حال آنکه طی دوران اوجگیری قیمت، به محصولی ۴۰۰ میلیون تومانی تبدیل شده بود. در نهایت، اما قیمت خودرو‌های چینی نیز در بازار خودرو کشور روندی رو به افت را طی این هفته تجربه کرده است.

فعالان بازار مطرح می‌کنند که قیمت‌ هایما S ۷ نیز از ۴۰۰ میلیون تومان در روز‌های گذشته به ۳۱۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. همچنین جک S ۵ نیز که ۶۵ میلیون تومان عقب نشسته است، در حال‌حاضر خودرویی ۳۱۵ میلیون تومانی به حساب می‌آید.

منبع: دنیای اقتصاد

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۸:۰۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام.به نظرم خریدن این ماشینهای خانواده کش ومردم کش،خیانت به خانواده ها وعزیزانمون هستش.به خدا قسم من در هیچ شرایطی از این دو خودرو ساز ماشین خرید نخواهم کرد.در ضمن هیچ کس قدرت خرید این حلبی ها رو هم نداره.بگذارین هر چقد میخوان گرون کنن.هر چقد گرونتر بکنن،زودتر ورشکسته تر میشن به امید خدا.
-
ایرج خان
۰۹:۱۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
الا بذکر الله تطمن القلوب در چنین موقعهایی فقط ذکر خدا دلها را ارام میکند
Iran (Islamic Republic of)
ول
۱۴:۵۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
پرایده در عراق چقدر ارزش داره مگر یران از ۸ میلیون بیشتره چرا این مردم فهیم اذیت میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
انشااله ازان شد میخریم گرانه!
-
رضایی
۱۱:۲۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
هرگز قوه قضاییه با مفسدین خودروسازی برخورد نخواهد کرد!
Iran (Islamic Republic of)
جابر جاتم زادی
۰۰:۲۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
کم کم تا 200 میره بدون هیچ مشکلی بعد دو تومن میاد پایین مردم درد اولش رو فراموش میکنند که خودرو ارزان شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
قیمت پراید بشه ۸میلیون بعد ما میخریم من به نوبه خود حاضرم این پولی که واسه ماشین پس انداز کرده ام همه شو کرایه تاکسی بدم ولی پراید به این قیمت بالانخرم
-
سعید
۱۱:۲۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
دمت گرم. ایول داری
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۴۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
از ماست که برماست تورو خدا هیچ خودرویی نخرید ای مردم ایران من آ روزی من این است که جوانان وطنم همیشه شاد و سربلند باشند کوچک شما م از بوشهر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
من که امیدی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۳۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
سلام واقعا خنده داره ...صد برابر ميره بالا اونوقت پايين اومدن به اندازه اي هست كه ادم خندش ميگيره
Iran (Islamic Republic of)
ع ف
۱۲:۳۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
دروضعیت فعلی اقتصاد ایران قیمت ها معمولا" ده قدم جلو وبعد درصورت امکان دو قدم عقب و بعد از مدتی به صورت جهشی ترقی میکند چون اقتصاد ما بیمار و دلالی است .در ضمن یک توصیه برادرانه دارم حیف است این همه پول میلیونی را به ماشین های چینی بدهید من تجربه دارم بعد از مدتی پشیمان خواهید شد حال خود دانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
نخیرید ای مات همیشه در صف صف صف صف
صف مرغ
الان قند و شکر و ...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
خودروسازهاخودشون مسخره کنند،کجاقیمت اومده پایین وانت آریسان اوایل سال۹۸قیمت۴۲۷۰۰بودیکماه ازسال گذشت شد۵۱۵۰۰بعدشم چقدرش میخوایدبیاریدپایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
خریدن چنین خودروهای بی کیفیت وگرانی ساده لوحانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
پرایدی که قیمتش 22 میلیون بوده وقتی می تونیم بگیم ارزون شده که الان قیمتش بشه مثلا 18 میلیون نه 49 میلیون!
Germany
سعید
۰۸:۵۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
اونی که ما لمس میکنیم گرانی هر روزه که نقطه پایان هم ندارن حقوق کارمندان را اضافه کردین مگه همه کارمندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
هزار بار گفتم موقع انتخابات با چشم باز اننتخاب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
ازماست که برماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
با عرض خسته نباشید برای همه جالبه پراید 3 ملیون و 600 تومنی می رسه به 50 ملیون بعد 9 ملیون ازش کم می کنن میگن حباب و گرانی رو شکستیم و دیگه بر ای پراید کمتر از این قیمت نمیشه و دلیل و مدرک هم میارن که چرا یهو از آخرین قیمت پراید صفر که با وام 18 ملیون بود و هر چی هم که روش سود می کشیدن باز به 20 خلاصه میشد یهو پرید رسید به 58 و واسه هاج یک سوارا شد خودرو لاکچری
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۴۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
هیچ چیزی پایین نیومده ماشینی که تا همین چند وقت ۲۰ تومان بود یهو شده ۵۸ میلیون بعد جوری میگید کاهشی شده انگار شده مفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
کاهش؟! ها؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
مثلا کاهش یه چند ده وصدمیلیون اضافه شده بدون نظارت وبررسی قانونی حالا یه میلیون چند میلیون میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
دیگه امیدی به خانه دار شدن ندارم تا اخر عمر خانه بدوش خواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
تنها راهش نخریدن هست فقط
Iran (Islamic Republic of)
مهرشاد
۰۱:۱۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
من که چشمم اب نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
نخريد اي ملت هميشه در صف ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
ناراحت نباشین انشالا چی ارزان میشودخدابزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ح .ف
۲۳:۴۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
پراید اصلا نباید قیمت داشته باشه فرغون استحکامش از اون بالاتره!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
جوان متاهل از رشت
۲۳:۳۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
دیروز برای خرید خونه در رشت اقدام کردیم ولی با کمال تعجب دیدیم خونه های ۱۰۰ میلیونی در اسفند ۹۷ همه تقریبا در ۲خرداد۹۸؛ ۲۵۰ میلیون شده اند.لطفا صدای ما را به گوش مسولین برسانید وام مسکن با این قیمت به درد خونه خریدن حتی در شهرهای کوچک نمی خورد.سهم ما از خونه خریدن تنها افسوس و یاس بود.سپاس از شما
France
ناشناس
۰۲:۰۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
امروزلبنیات رسمابیست درصدگرون شد
Iran (Islamic Republic of)
ع د
۲۳:۰۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
هشتک خودرو نخرید را به راه بیندازید .
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۲۳:۰۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
تعداد بيشماري باميد صاحب ماشين شدن از رامك خودرو تيوولي پيش خريد كردند ، دو سال واندي از خودرو خبري نيست ، پرونده شكات در دادگاه هست ، خدا ميدونه چه سرنوشتي خريداران خواهند داشت ، مسولين قوه قضاييه لطفا پيگير حقوق تضييع شده مردم باشيد ، از اعتماد مردم چه سوء استفادهاي كه نشده
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
کوتا ارزونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
باید هر سرپرست بتونه فقط و فقط یک خونه و یک ماشین داشته باشه وسلام. یارو ۱۰ تا ماشین داره را ۱۰ تا خونه هر جوری میخواد قیمت میزاره. اونوقت ما بدبخت ها نه میتونیم ماشین بخریم نه خونه . این انصافه؟؟؟؟ خواهشا این قانون رو اجرا کنید هر سرپرست یک ماشین و یک خونه
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۲۲:۱۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
معنی ارزون شدن رو هم فهمیدیم. بیست تومان بوده شده شصت تومان حالا میگن بیا پنجاه بخر که ارزونش کردیم.
Luxembourg
شرکت نفتی
۲۲:۰۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
سال گذشته قیمتها به سرعت بالا رفت
قرار نیست که به سرعت هم پایین بیاد و اصلا قراری نیست که معجزه رخ بده
تو این زمان فشارهای حداکثری فکر نکنم اتفاق خوبی رخ بده
هر روز میگن روند نزولی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
اگر هر شهری کارخانه خودرو سازی برای خود داشت همه مشکلات خودرو حل می شد .سایپا و ایران‌خودرو بدونن که ملت ایران خیلی محبت کردن بهشون پس مردونه بیان از دم قست خودرو بزارن برای فروش .
هر ایرانی فقط یک خودرو بخدا مشکل خودرو حل می شد هم گرونی و هم رکود و دزدی و دلال بازی و فامیل بازی و بیکاری و در زمینه مسکن هم ما کشوری داریم که بسیار پهناور هست پس زمین علتی نداره پولی باشه دولت زمین را رایگان بده به هر ایرانی یک قطعه زمین ببینیه کجا دیگه مسکن گرون میشه! من 28 سال دارم ولی تورم کاری کرده که زندگی برام شده کار و غذا بدون هیچ پس اندازی .ممنون .
Iran (Islamic Republic of)
محسن نصیر...
۲۱:۵۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام.قیمتهارو هشتاد میلیون بردید بالا و چند هزار تومن کاهش دادید ای ول شما شاهکار کردید.برای بیکاران تحصیلکرده دهه شصتی چه برنامه ای دارید چرا فقط به فکر خود هستید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام تحمل ما زیاده گران کنید جاداره هنوز مسولین ما راضی نیستیم شما بخاطر ما خسته بشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
همین می گن می گن ها قیمت ها رو الکی بالا برده و آنهایی که می ترسند به این موضوع دامن می زنند ، نترسید و نخرید تا ببینید که قیمت پایین وی آید یا نه . مرغ 15 هزار تومانی تا وقتی که مردم سر و دست می شکستند بالاتر هم رفت ، همین که شد 11 هزار و پانصد و کسی نخرید الان دارن 9 هزار تومان می فروشند و مردم هم دیگه هول نمی زنند ، همین اتفاق برای پیاز و خیلی چیزهای دیگه هم افتاده ، این وسط او نهایی که خریدن اصلا تمایل به پایین اومدن قیمت ندارن تا ضرر نکنن و دعا می کنند که ارزانی نشود و سعی می کنند همه چیز را گران نشان دهند که این اشتباه محض است ، هیچ کس از گرانی سود نمی کند ، پس خود خواهی را کنار بگذارید و سود اندک خودتان را به بدبختی مردم ترجیح ندهید و از شایعه پراکنی دست بر دارید .
Iran (Islamic Republic of)
مشی ایوب
۲۱:۲۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
سالانه 20 هزار نفر توسط خودروها به ملکوت اعلی می پیوندن و همچنان می خرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
ببین دلال بازی چه بلایی سر مردم اورده
ای خدا خودت کاری کن
Iran (Islamic Republic of)
محسن نصیر...
۲۰:۵۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام.قیمتهارو هشتاد میلیون بردید بالا و چند هزار تومن کاهش دادید ای ول شما شاهکار کردید.برای بیکاران تحصیلکرده دهه شصتی چه برنامه ای دارید چرا فقط به فکر خود هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
مملکت که ثبات نداشته باشد یعنی این خودرو چینی ۳۰۰میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
همان خائنانی که ارز صادراتی را به کشور باز نمی‌گردانند را اعدام کنید.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد
۲۰:۳۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
پراید باید بشه همان 4500 هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام
مثال این نوشته ها قبمت ها را بالا می برد مردl تصور می کنند دیر بخرند کلاه سرشان رفته و مانند بقبه اجناس حرص می زنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
هیچ وقت ارزون نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
باید این تصویب هم مثل مصوبه های دیگر از خوان رستم رد بشه مجلس بهترین طرح را باآوردن شورای رقابت تصویب کرده حال شورای نگهبان اگر این طرح را تصویب میکنن دولت یعنی مردم دولت یعنی نمایندگان مجلس البته اگر دلشان باملت باشه ولی چه کنم که نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
بیشتر گرانی ها مربوط به عملکرد مسولین است.خودشان می دانند
Iran (Islamic Republic of)
یه معترض
۱۹:۳۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
یه طوری میگید نزولی یکی ندونه سکه شده 500تومن دلار2تومن هفته ای یه میلیون می افته رو سکه ماهی 5هزارتومن میاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
تعرفه برای خودروی وارداتی پایین نیارن قیمت پایین نمی یاد قیمت گذار سازمان حمایت از مصرف کنده شده الان در حال قیمت گذاری خودروهای وارداتی است
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۱۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
پراید پونزه میلون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
والا ما که کاهشی نمیبینیم, افزایش ولی ملموس بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
ارزان که نشده هیچ حتی خودرویی مثل پارس اصلا گیر نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۸:۲۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
قیمت برنج ایرانی ۲۰ ، ۳۰ درصد افزایش داشته..یه آبمیوه از ۴۵۰۰ تومن به ۶ تومن رسیده..ماکارونی ۴۰ درصد افزایش داشته تن ماهی ۲ برابر شده..قیمت واقعی رب گوجه همون ۷،۸ هزارتومنه اما الان ۲۰ تومنه..شکر ۲ برابر شده همه تو صف هستن گوشت و مرغ ۱۰۰ برابر شده...
Iran (Islamic Republic of)
اکبریان
۱۷:۵۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
ایران خودرو و سایپا دارند بعد از 1 سال تاخیر دعوت نامه خودرو آپشنالی مثل دنا پلاس را بدون آپشن صادر می کنند و خریدارن بعد از یکسال الافی باید خودرو را بدون سانروف و بدون آنتن کوسه ای و بدون رینگ و بدون حتی دیسک عقب تحویل بگیرند و متاسفانه رسانه ای ما هم پیگیر این ناحقی ها و بی عدالتی ها نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
حالا ما چیکار کنیم با این همه ارزونی و خوشبختی؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۳۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
پراید یا پژو یا سمند.
از ۶۰ میلیون بیاد ۵۰ م یا پژو و سمند از ۱۰۰ بیاد ۹۰ باز نباید بگیم ارزون شده. یک کارگر با حقوق ۲ میلیونی اگر تا ۲ سال هیچی نخوره و حقوق دست نزده بمونه پس طی کردن ۲۴ ماه تازه میتونه یک پراید بگیره
سوال آیا میشود تا ۲ سال غذا نخورد تا یک پراید خرید باقی هزینه ها بماند......؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مخمد
۱۷:۲۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
بابا یکیم پیدابشه روبازارمسکن نظارت کنه والا هیچکی دیگه نمیتونه خانه داربشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
انشالله به لطف خدا و با وجود رئیس محترم قوه قضائیه جناب حاج آقا رئیسی بیشتر مشکلات حل میشوند فقط یک مدت کوتاه دیگر صبر کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
پراید هزار تومن هم زیادشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
خیلی آرزون شد 30 میلیونی شده 84 به این میگن ارزونی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
تو تفسیر ها نگفتید دولت سال ۹۶ تعرفه ماشینهای وارداتی را چقدر بالا برد باعث گرانی شد ۲ نگفتید در حال حاضر برای خودروهای داخل گمرک در خواست شده باید با ارز ثنایی ان را ترخیص کنند در حالی که خریداران اینها سال ۹۶ پول ان را پرداخت کرده‌اند در واقع مسبب اصلی گرفتنی دولت است بانک مرکزی
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۶:۴۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
کی گفته امروز قیمت ارز کاهش پیذا کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
با شیییییییییییب ملاییییییییییییییم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
قانون گردن زدن داعش را براي گران فروشان و احتکار کننده ها پياده کنيد ببينيد کي جرعت ميکنه پرايد را بيشتر از 4 ميليون بفروشه
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۶:۴۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
یعنی شما فک میکنید الا ن قیمت پایین امده پراید۴۹میلیون پایینه !
Iran (Islamic Republic of)
جمشیدمحکم پوررررر
۱۶:۳۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
خدایا ما رو بکش با این همه ارزونی.چقد ما وبال گردن مسولا باشیم.
چقد مسولا زحمت بکشن ارزونی بیارن واسمون
خدایا دیگه از خجالت مسولا سر بالا نمیاریم
خدایا بکش مسولا راحت باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
توجه توجه توجه این چه قانونیه اصلا کجای دنیا مرسومه که یک جنسی به ارزش ششصد درصد گران کنندوبعد از چند روز اگرهمونو پنج درصد ارزان کنند همه خبرگذاریها وشبکه های فضای مجازی حرف از ارزانی می زنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
مردم باید پول رو سریعا به دلار ویا اجناس تبدیل کنن با این روش سرمایه شون از بین نمیره مثل سکه یا طلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
خائن نماینده کدوم شرکتی که میخای قیمتا بالا بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
ای دلال خدانشناس.هم آدمایی مثل تو باعث گرونی شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
قیمت ها صد میلیون رفته بالا ده هزار تومن امده پایین. ایول
Iran (Islamic Republic of)
محسن نصیر...
۲۰:۵۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام.قیمتها رو هشتاد میلیون بردید بالا و حالا چند هزار تومن کاهش دادید ای ول شاهکارید شما.برای بیکاران تحصیلکرده دهه شصتی چه برنامه ای دارید چرا فقط به فکر خود هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
دوستان فریب کاهش چند درصدی رو نخورید بعد از ماه رمضان خودرو ومسکن 20 الی 50 درصد گرون میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
خب به فرض گرون شه باز نمیخریم تا ارزون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
مقصر دولته ،کجا ارزان شده ۷۰۰درصد رفته بالا دو درصد میاد بایین میگن ارزان شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
مسولیین ما مردم منتظر پراید 200 میلیونی هستیم ما می‌خریم خیالتون راحت چونکه احتیاج به خودرو داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
مگه خودرو نون و آبه که احتیاج داشته باشیم؟ نمیخریم.من خودم پولشو دارم ولی تا وقتی که این قیمتاست نمیخرم.تو بخر ما نمیخریم از طرف ما حرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
صلوات
۱۶:۱۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
باید توجه کرد وضعیت امروز بازار خودرو به یک دلیل ساده اقتصادی است.
اینکه چرا نبود یا نقص قوانین کشور(تعیین قیمت نهایی) قیمت یک خودرو که مثلا مصرفی است را از قیمت نمایندگی فروش خرد به نمایشگاه خودرو را با افزایش عجیب شاهد هستیم ،به این دلیل است که دلالان این حوزه هیچ مالیات و نظارت قانونی ندارند
یعنی قیمت تمام شده محصول با سود کارخانه + هزینه های مجموعه فروشنده (اگر قیمت تمام شده با نمایندگی محاسبه نشده باشد) باید به صورت شفاف اعلام بشود( یعنی ظرفیت تولید سالیانه + زمان دقیق تولید یک خودرو-پرسنل و حقوق + باقی موارد - خرید املاک و مستغلات - سرمایه گذاری در سایر مشاغل- وام های کلان داخلی و خارجی-واردات گسترده قطعات بی کیفیت چینی (یعنی حتی قطعات با کیفیت رو هم زورشون میاد بیارند)- ایجاد تظاهرات تصنعی کارگری (کارگر و کارمند و مدیری که وظیفه شهروندی و وجدان کاری ندارد آیا حق اعتراض دارد) - وام های با بهره سنگین مشکوک - برگه های دریافت یک خودرو به پرسنل خودروساز هر سال یا هر چند سال یا هر شش ماه(فروش دربازار آزاد) + پول های دریافتی از مردم برای مدت طولانی ) یعنی مساوی قیمت تمام شده برای خریدار نقد
حالا به اینها کم کردن کیفیت و مقاومت و تکرار یک محصول به صورت چند ده ساله را شاهد هستیم و ادعای صنعت خودرو هم داریم؟
اصرار بر این شیوه عقب مانده یعنی افرادی در این مجموعه ها یا خارج این مجموعه ها یا در مجموعه های دولتی یا خصوصی عمدا سعی دارند وضعیت این صنعت پولساز مبهم باقی بماند.
به صورت فهم ساده وقتی دیدید یک شرکت تولیدی بزرگ صدها زیر مجموعه بصورت هلدینگ(یک واژه خارجی ضد اقتصادی در ایران) ایجاد کرد بدانید قرار است حجم فساد گسترده مالی و کاری را افرادی در آن ایجاد کنند و همیشه این جملات را می شنوید: چون نیاز سنجی،شما نمی دانید،ما دستمون در کار است یا شما،طبق بررسی های صورت گرفته،طبق محاسبات ما،جهت بهبود وضعیت، طبق قوانین داخلی شرکت و... اینها همه در آخر به این موارد ختم می شود نیروهای زائد، فامیل و دوست آشنا برای شناسایی گزارش گران و افراد ضد فساد،حذف افراد سالم ، جایگزینی افراد بدون مرتبط با کار، ایجاد مشاغل یک شغل به صورت چند شرکتی(مثلا چند صد حسابدار برای چند ده شرکت یا چند ده مدیر یا کارمند برای کارهایی یکسان) حقوق های نجومی و جانبی فراوان، و کلی هزینه جانبی دیگر که از جیب خریدار دریافت و به قیمت خودرو اضافه می شود.
آیا فهمیدن الگو تولید خودروسازان خارجی سخت است یا خیلی محرمانه تلقی می شود؟ علت پیشرفت آنها وجدان کاری و حذف رانت و فامیل بازی و مدیریت صحیح و استفاده از سخت افزار و نرم افزار و نظارت بر عملکرد همه افراد و عدم خیانت به کشور و منابع و منافع ملی و شرکت و همکاران است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام به این نمی گن کاهش قیمت پراید 21میلیون بود بردن 55میلیون حالا 9میلیون ازش کم می‌کنند میگن اومده پایین نخیر اینجوری نیست هر وقت من با ده میلیون بتونم پراید مدل 89بخرم اونم بدون رنگ موتور سالم اون وقت ما همه میگیم ماشین اومده پایین بخدا من توان خرید پراید مدل 89مدل ندارم اخه این چه زندگی که ما داریم قوه قضائیه عاجزانه خواهش داریم ورود کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
هنوز تاپایین آمدن واقعی قیمتها، فاصله زیادی مانده؟؟!!!
Germany
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
قیمتها کاهش داشته ولی نه زیاد اپارتمان هم کمی افت قیمت داشته
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۵۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
قیمت آپارتمان تو شیراز سه برابر شده وهر روز هم بالا تر میره ومسئولین هم به فکر نیستند اونوقت میگن جوانان.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
من آپارتمان دارم ولي نه تنها کاهش نميدم بلکه هر ماه مليون افزايش خواهم داد
France
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
کاش دولت به خوانواده هايي که بيش از دو خودرو داشتند و احتکار کردند ماليات بسيار زياد وضع ميکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
اونجا خوش میگذره بهت .......
France
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
من دو دستگاه سانتافه دارم چرا بايد ارزون بفروشم قبر تو بهشت زهرا شده 100 ميليون
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۶:۴۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
قبر رایگان هم فراوان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
یکی از سانتافه ها را بفروش برای خودت قبر بخر یکیشو هم بفروش برای مراسمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
من خودم هزینه قبرتو میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
برر دلال. برو كه جات اينجا نيست. برو ايشالا سانتافه هات به قيمت گاري هم فروش نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام ...یه سوال داشتم ....شما از فرانسه نظر می دهید توی فرانسه بهشت زهرا داریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
تو همونجا یعنی فرانسه یه قبر برا خودت بخر......
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۵۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
ان شاا... که اینقدبیادپایین که گریه تون دربیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
ارزون بفروش به وقتش مجانی برات تهیه می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۰۸:۰۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
با سانتافه به خانه ابدي سفر كنيد. ما سلامت شما را در اين سفر آرزومنديم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
واقعا كه دلالي. برات فقط پول مهمه. فرقي نميكنه كه چي خريد و فروش كني. اگه زهر مار هم يهو گرون شه ميري سمتش. تجارت اعضاي بدن، تجارت انسان، مواد مخدر، زهر عقرب و مار و و و. خدايا ظهور حجتت رو برسون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
داداش شما خودتو با ما مقایسه نکن تمام داراییم یه موتور مدل ۸۹ هست که خریدم ۶۰۰هزار تومان الان همون موتور ربهم میدن ۱۰میلیون
France
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
من دو دستگاه سانتافه دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
امان از دلال......
France
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
سراتو مونتاژ 400 ميگند کسي پايين نميفروشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
کسی هم نمی خره هرچه خریدن بفروش ضررمی کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
از كدوم ناكجا آباد بهت ماموريت دادند اجنبي؟؟ با اون پرچم زشتت. حالا اومدي دوباره بازار رو به هم بريزي.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
من امروز خریدم ۳۲۵ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
280 فروشندم سراتو مونتاژ
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۹:۴۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
کسی هم بالا نمیخره
همه این افرادی که خودرو خریدن مثل شما دلال هستند. بالاخره مجبور میشید بفروشید. مردم با نصف این قیمت هم توان خرید ندارند. این یک واقعیت است
France
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
من خودم نمايشگاه دارم ارزان که نشده هيچ نسبت به هفته گذشته گرانتر شده است توسان از 800 به 970 ميليون رسيده
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۵۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
افرادی‌امثال‌شمابازار‌خودرو‌وسایرمایحتاج‌مردم‌رابه‌این‌روز
انداخته‌اند.
انشاالله‌خداازمحتکران‌وگرانفروشان‌نگذرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
احتمالا شما دوست نداری قیمتها بیادپایین چون ازهمون دلالهاهستی وخیلی خیلی ضررمیکنی وگرنه بایدخدا روشکرکنی که ارزون بشه چونکه هم فروشت بیشترمیشه وهم روبقیه اجناس هم تاثیرمیذاره وارزونترمیخری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
بدون شک تو دلالی و داری بازار گرمی میکنی و ذهنها رو مشوش میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
بايد به پليس فتا خبر بديم اين وطن فروش رو دستگير كنند. برو از اين جا بيرون. برو نامرد ظالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
آخه تو توی فرانسه هم دست از دلالی برا اینجا برنمیداری؟
واقعا که دلالی دلال ...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
ايشالا بحق اين شبا و روزاي عزيز، خدا شر دلال و رانت خوار و گرونفروش رو از سر اين ملت مظلوم كم كنه. بلند بگو آآآمين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
فیلتر شکنتو خاموش کن. که از فرانسه وصل نشی. البته دلال هستیو بی سواد. متاسفم برات سانتافه سوار. ولی اگه می خواهی سوار شی ۳۵۰۰ سوار شو که خوب را میره. ایشالا یه پرایدم بخری
France
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
اقتصاد ايران برشکست شده
Iran (Islamic Republic of)
جیر جیر
۱۵:۳۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
ورشکست
Iran (Islamic Republic of)
جیر جیر
۱۵:۳۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
اقتصاد کجا ورشکست شده؟
فرانسه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
وضع فرانسه چطور .......
France
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
هيچي ارزان نشده ماشين و آپارتمان شديد گران شده دوهفته پيش آپارتمان 20 ميليون بود امروز رفتم ميگند 26 ميليون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
من خودم خریدو فروش خانه وماشین میکنم خداروشکر بازار تکان نخورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
تو پاريس نمايشگاه پرايد و تيبا زدي؟ وطن فروش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
همین می گن می گن ها قیمت ها رو الکی بالا برده و آنهایی که می ترسند به این موضوع دامن می زنند ، نترسید و نخرید تا ببینید که قیمت پایین وی آید یا نه . مرغ 15 هزار تومانی تا وقتی که مردم سر و دست می شکستند بالاتر هم رفت ، همین که شد 11 هزار و پانصد و کسی نخرید الان دارن 9 هزار تومان می فروشند و مردم هم دیگه هول نمی زنند ، همین اتفاق برای پیاز و خیلی چیزهای دیگه هم افتاده ، این وسط او نهایی که خریدن اصلا تمایل به پایین اومدن قیمت ندارن تا ضرر نکنن و دعا می کنند که ارزانی نشود و سعی می کنند همه چیز را گران نشان دهند که این اشتباه محض است ، هیچ کس از گرانی سود نمی کند ، پس خود خواهی را کنار بگذارید و سود اندک خودتان را به بدبختی مردم ترجیح ندهید و از شایعه پراکنی دست بر دارید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۷:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
امان ازقیمت افسارگسیخته آپارتمان وخونه وعدم کنترل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
ای دروغ.... بس کن از این همه افترا.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
همینجوری پیش بره با 200 میلیون هم نمیشه پراید خرید
Germany
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
هرموقع پراید به زیر پنج میلیون رسید اونوقت بیایید بگید ارزون شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
من عمرا ديگر پرايد 5 ميليوني را ببينم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
شماها حق ندارين اينجا كامنت بذارين. بيگانه پرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
همان اندازه که قیمتها افزایش داشته ، به همان اندازه باید کاهش پیدا کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
اطاعت برادر
Netherlands
بیداد
۱۵:۰۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
صلوات!
آخرین اخبار