فتح خرمشهر نمایان‌گر پیوستگی و ولایتمداری ملت ایران است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، فتح خرمشهر را رویداد عبرت آموز انقلاب اسلامی، معیار شناخت خائنان و نمایان گر پیوستگی و ولایتمداری اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه ۳ خرداد  ۹۸ در مصلای امام خمینی (ره) این شهر، با بزرگداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت و ایثار گفت: این فتح یک رویداد عبرت آموز در انقلاب اسلامی است و برای مردم و مسئولان هم معیاری برای شناخت افراد خائن و تغییر دهندگان جهت انقلاب و از طرف دیگر تمرین به هم پیوستگی، ولایتمداری و خدا شناسی است که باعث ازادی خرمشهر شد و موج شادی را در بین مردم حاکم کرد. 

وی با اشاره به بیانات رهبر خردمند انقلاب اسلامی و آرایش جنگی دشمن برابر کشور اضافه کرد: شما هم باید با مراقبت در مصرف، مراقبت در تولید، مراقبت در فرهنگ و مراقبت و رصد دشمن هشیار باشید.

امام جمعه شهرکرد افزود: مصرف بی رویه انرژی، بهانه جویی برای تولید نکردن، کار بیهوده ادارات، کسر خدمت به مردم، پدیدآوردن مشکلات برای مردم آرایش جنگی مناسب این دوران نیست.

 نکونام به چهارم خردادماه روز مقاومت و دزفول هم اشاره کرد و گفت: مردم با اصابت دو هزار و ۵۰۰ گلوله توپ، ۳۲۰ راکت هواپیما و تقدیم دو هزار و ۶۱۰ شهید، همچنان مقاومت کردند.

وی با اشاره به هفتم خرداد روز قانون گذاری افزود: این روز زمان مناسبی برای ارزیابی مجلس و وکلای مجلس از کار خود است. آیت الله نکونام گفت:وکلای مردم، نباید وکیل الدوله باشند، چون دیگرنمی توان مرز بین عمل و نظارت را مشخص کرد.

امام جمعه شهرکرد با بزرگداشت روز قدس گفت: مردم در این روز با راهپیمایی و شعار‌های مردمی لبیک گوی پیام امام راحل هستند.

وی با تسلیت شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) و گرامیداشت شب قدر افزود: نباید تحت تاثیر القاعات دوران از مسیر علوی بودن منحرف شویم.

امام جمعه شهرکرد گفت: باور داشته باشیم خدایی که بندگان را به دعا و توبه و استغفار دعوت کرده است، دعا‌ها و توبه ما را قبول می‌کند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد گفت امتحان الهی برای تمامی عالم از ابتدا بوده و این امر لحظه به لحظه برای همه ما وجود دارد و مومنان باید از خود مراقبت کنند و نوع برخورد با این امتحانات را مورد توجه قرار دهند.

نکونام با اشاره به آیین ابراهیمی به عنوان آیینی خاص در بین انبیاء افزود: آیین ابراهیم توحید محض است و از هرگونه شرک مبراست، اما در آیین‌های دیگر شرک و مسائل دیگر وارد شده است و دین‌های آسمانی را تخریب کردند.

امام جمعه شهرکرد گفت:خداوند در سوره بقره از پیروان ادیان خواستند همه پیرو دین و آیین ابراهیمی باشندکه همان دین اسلام است و خواستند همه تا آخرین لحظه مسلمان بمانید و مسلمان بمیرید.

وی گفت: پیامبر اسلام هم موظف به پذیرش آیین ابراهیمی شدند و اگرچه شان و منزلت پیامبر اسلام برترین منزلت است، اما آیین ابراهیمی آیینی خاص و برتر است که همانا توحید را متجلی می‌سازد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد گفت: اگر امروز سخن از ایثار، رشادت و از خود گذشتگی به میان است نتیجه دین توحیدی ابراهیم است و با این دین می‌توان تمامی طاغوت‌ها را همچون بت نفس، اشرافی گری، استکبار، تجاوز به بیت المال و حقوق مردم را بشکند و ابراهیم گونه مقاومت کند.

نکونام افزود: بر اساس منویات قرآن کریم بعد از انبیاء افرادی حاکم شدند که راه و رسم انبیاء را ضایع کردند.

وی گفت: باید کوشید تا با رونق مساجد، انسان‌های ملکوتی را تربیت کرد و مشکلات دینی و جامعه هم با این مراجعات به مسجد حل می‌شود و انسان‌هایی مانند شهید حججی و ۲۵۰۰ شهید این استان پرورش می‌یابند.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها‌ی نماز جمعه شهرکرد با اشاره به سفارش قرآن کریم برای اقامه نماز در جامعه گفت: باید حق نماز را ادا کرد که همانا نماز با حضور قلب، تحول و انقلاب در انسان ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/خ

نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرکرد

برچسب ها: نماز جمعه ، خطبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.