نماینده ولی فقیه در استان یزد:

زمان لازم برای صدور پروانه ساخت در یزد کاهش یابد

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: کندی روند ارائه خدمات در ادارات سبب نارضایتی مردم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی یزد با اشاره به بحث تامین مسکن برای مردم گفت: در بحث مسکن یکی از مهمترین موضوعات صدور پروانه ساخت است که گاهی خیلی طول می کشد و لازم است اقداماتی اتخاذ شود تا مردم بتوانند پروانه ساخت را در سه روز تا نهایتا یک هفته دریافت کنند.

آیت الله ناصری یزدی با بیان اینکه کندی روند ارائه خدمات در برخی از ادارات سبب نارضایتی مردم شده است افزود: اگر کار مردم را زود راه بیاندازیم آن‌ها هم حاضر هستند هزینه را پرداخت کنند، ولی وقتی که مردم به عنوان مثال شش ماه برای کاری باید دوندگی کنند و تمام زندگیشان تحت تاثیر این موضوع قرار میگیرد، نمی توانند قبول کنند که هزینه هم برای آن پرداخت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه کندی روند ارائه خدمات سبب بروز تخلفات در ساخت و ساز می شود عنوان کرد: لازم است در تمام ادارات این موضوع باب شود که کار مردم به سرعت و با کیفیت و دقت بالا انجام شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: مهندسان و کارشناسان ساختمان باید در نظارت‌های خود تمام مسائل را به صورت دقیق رعایت کنند و در کار خود خدا را در نظر بگیرند و دقت بالایی در نظارت داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه  افزود: این موضوع را به نظام مهندسی ساختمان هم تذکر دادم که در ساخت و ساز‌ها و ارائه نقشه به گون‌های عمل شود که تا حد امکان نیاز به مصرف انرژی کاهش پیدا کند.

امام جمعه یزد اظهار داشت: در حال حاضر در ساخت و ساز‌ها بیشتر سبک زندگی غربی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بسیاری از اصول آن اصلا با زندگی ما همخوانی ندارد و حتی گاهی دیده می‌شود در منطقه‌ای که خانه‌های یک طبقه وجود دارد، آپارتمان‌های بلند و چند طبقه ساخته می‌شود که این موضوع برای سایر ملک‌ها مشکل‌ساز می‌شود.

آیت الله ناصری یزدی به وضعیت بافت تاریخی اشاره کرد و افزود: در تمام بافت تاریخی، فضا‌های خالی بسیار زیادی وجود دارد که الان به محل زباله‌ها تبدیل شده و چهره شهر را بسیار زشت کرده است و لازم است که حتما نسبت به برنامه‌ریزی برای این فضا‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شود تا هم چهره شهر اصلاح شود و هم مشکلات ناشی از آن رفع گردد.

آیت الله ناصری یزدی گفت: باید نسبت به حفظ و حراست از خانه های بافت تاریخی که جزئی از میراث فرهنگی و از سرمایه های استان ما هستند کوشید همچنین باید برای ساختمان‌های خرابه‌ای که جزو آثار تاریخی نیستند فکری کرد و به عنوان مثال اجازه ساخت بنا‌هایی همطراز و هم سبک با معماری‌های سنتی در این محل‌ها داده شود.

امام جمعه یزد افزود: برخی دیگر از فضا‌هایی که امکان ساخت و ساز در آن وجود ندارد را هم باید به عنوان فضای سبز و پارک در نظر گرفت و جلوی مشکلات و آسیب‌هایی که به دنبال دارد را گرفت.

انتهای پیام/ غ

دوندگی مردم برای دریافت خدمات از ادارات کاهش یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار