در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

چه عواملی منجر به موفقیت طرح حذف صفر از پول ملی می‌شود؟

عضو اتاق بازرگانی حفط استقلال بانک مرکزی و ایجاد انضباط در ساختار بودجه ریزی را عوامل موفقیت طرح حذف صفر از پول ملی دانست.

چه عواملی منجر به موفقیت طرح حذف صفر از پول ملی است؟حسین سلاح ورزی، عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن موثر بودن حذف چهار صفر از پول ملی در اقتصاد کشور آن را نیازمند یک عزم همگانی دانسته و گفت: روند حذف چند صفر از پول ملی در ابتدا نیازمند قانون مند شدن و هدفمند بودن بانک مرکزی برای وضع قوانین این طرح است.

وی افزود: زمانی می توان شاهد اثرگذاری حذف چند صفر از پول ملی در اقتصاد بود که بانک مرکزی بدون اخد دستور از دولت و حتی مجلس تصمیمات خود را بر مبنای فاکتورها و مختصات اقتصادی زمان خود  بگیرد. پس اولین مرحله در موفقیت این طرح حفظ استقلال بانک مرکزی است.


بیشتر بخوانید: تزریق ارزهای خانگی منجر به تقویت و رونق تولید خواهد شد/ سلطان‌زاده: مردم ارز را در خانه نگهداری نکنند


سلاح ورزی در ادامه به نقش دولت و سایر دستگاه ها در اجرای طرح حذف چهار صفر از پول ملی اشاره کرده و تصریح کرد: در مرحله بعدی دولت باید نوعی انضباط دائمی را در ساختار بودجه حاکم کند تا در پایان سال شاهد کسری بودجه آن هم به طور فاحش نباشیم. البته باید قدرت پیش بینی  را هم در بودجه ریزی ها ارتقا داد تا در بروز تورم ها و بحران های تحمیلی نظیر تحریم ها هم بودجه با مشکل خاصی رو برو نشود.

این عضو اتاق بارزگانی دو فاکتور انضباط مالی و استقلال بانک مرکزی را عوامل مهم در موفقیت حذف صفر از پول ملی دانسته و گفت:  زمانی که این ۲ عامل رعایت شوند عواملی نظیر تورم، رکود اقتصادی و نوسانات قیمتی هم تحت کنترل وزارتخانه ها و بخش خصوصی در می آید و در نتیجه حذف صفرها هم کمک خوبی برای روان تر شدن معاملات و معادلات تجاری خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: بدون هدف گذاری، حذف نمادین صفر از پول ملی تنها منجر به  تغییر شکل اسکناس ها در سطح کشور و تحمیل هزینه چاپ پول های  جدید خواهد شد.

انتهای پیام/

بدون ترسیم اهداف، حذف صفر از پول ملی بی فایده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ع ف
۱۰:۴۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
این حذف صفر از حقوق ها هم حذف میشود یا نه اگر بشود چه فرقی به حال مردم دارد حالا دیگر مثل چندسال پیش نیست و اکثریت مردم از کارت بانگی استفاده می کنند . این طرح جواب نمیدهد که هیچ وضع را بدتر هم میکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
حذف صفرفقط کار تریلیاردرها را راحت تر میکنه که تو حساب کتابشون از صفرکمتری استفاده میکنن.باید ساختارهای پولی و ارزی و بانکی ما درست بشه.الآن بانک وام به ملت فقیر میده تا سود سپرده پولدارها را بدهد.بانک باید در خدمت مردم و اقتصاد باشده نه اقتصاد و مردم در خدمت بانک باشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
یک اسکناس به خودی خود یک تکه کاغذه اما ما آدما بهش ارزش میدیم که چقدر باید بیارزه.دولت تعیین میکنه که ارزش پول چقدرباید باشه.
آخرین اخبار