سلام بر خونین‌شهر/ #خرمشهر قهرمان +تصاویر

به مناسبت فرا رسیدن سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر، کاربران فضای مجازی با انتشار پست‌هایی در صفحات شخصی خود، این روز بزرگ را گرامی داشتند.

سلام بر خونین‌شهر/ #خرمشهر قهرمان +تصاویر به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ایران عزیز، کشور شیران و دلیران، مرز پرگوهری که در کارنامه درخشان خود از دیرباز تاکنون، ایستادگی‌ها و جانفشانی‌های بسیاری دارد. ناملایمات و فراز و نشیب‌های بسیاری  از سوی دشمنان به ایران سربلند  تحمیل شد تا پایه‌های اقتدارش سست شود، اما همواره دلیر مردان و شیران بیشه عشق و دلداگی در رکاب امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب و تحت فرماندهی مردان بزرگ، راه را به روی هر تجاوز و تعرضی بستند.

هشت سال دفاع مقدس، نمونه بارزی از ایستادگی و مقاومت ملت ایران اسلامی است؛ در دوران دفاع مقدس یکی از شهرهای مرزی که می‌توان گفت سنگر ایران بود و در آن سال‌ها اتفاقات تلخ زیادی را به چشم دید، خرمشهر بود؛ روز سوم خرداد ۱۳۶۱ یکی از بارزترین جلوه‌های یاری خدا و یکی از مهمترین و زیباترین روز‌های دوران دفاع مقدس است. عملیات آزادسازی خرمشهر یکی از  بزرگترین عملیات‌های ایران در جنگ ۸ ساله محسوب می‌شود که در این عملیات نیرو‌های ایرانی با ۷۰ هزار رزمنده در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با رمز «یا علی ابن ابی‌طالب» به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش  حمله خود را برای آزادسازی خرمشهر آغاز کردند.

این عملیات مهم و گسترده سه هفته  به طول انجامید  و در نهایت در سوم خرداد ۱۳۶۱ رزمندگان غیور ایرانی خرمشهر را که در روز‌های ابتدایی جنگ به اشغال  عراق در آمده بود، آزاد کردند. مردم کشورمان هر ساله این روز را گرامی می‌دارند. امسال نیز کاربران فضای مجازی با انتشار پست‌هایی در صفحات شخصی خود و با به راه انداختن هشتگ #خرمشهر ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدا، این اتفاق تاریخی را عزیز داشتند؛ در ادامه برخی از پست‌های کاربران را مشاهده می‌کنید.

خرمشهر

خرمشهر

خرمشهر

خرمشهر

خرمشهر

خرمشهر

خرمشهر

خرمشهر

خرمشهر

خرمشهر

خرمشهر

خرمشهر

خرمشهر

خرمشهر

خرمشهر

خرمشهر

خرمشهر

خرمشهر

خرمشهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شکار چی
۱۶:۱۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
سلا م به هفته های پیکار عشق وشهادت
درود بر غیرت بزرگواران عرصه عشق غیرت
جاوید گوشهای شنوا ی عشق هیهات....
سوم خرداد بر ازادیخواهان عالم مبارک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
چه جوانها که ندادیم برای خرمشهر عزیز
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۲۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
درود به شرف و غیرت و انسانیت و ایمان همگی دلاور مردان مرد و زنان و نوجوانان غیور و شجاع دل رزمندگان و جانبازان و شهیدان در راه حفظ دین و وطن و ناموس و آزادی شهر خونین شهر خرمشهر مقاوم و قهرمان و پهلوانان بلند آوازه در طول تاریخ بشزیت نام و یادشان در قلوب مسلمین و ایرانیان تا ابد و جاودانه و راهشان پر ره رو باد . واسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار