خانواده اجاره‌ای در ژاپن، راه‌حل معضل پیری و تنهایی فزاینده!

­پیر شدن جمعیت ژاپن و تنها ماندن بسیاری از شهروندان در زندگی روزمره موجب شده است مراکزی به نام "خدمات خانواده اجاره‌ای" دایر شوند.

خانواده اجاره‌ای در ژاپن، راه‌حل معضل پیری و تنهایی فزاینده!به گزارش کافه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه‌ای پی تی ان، شمار جمعیت سالمند در ژاپن همچنان رو به افزایش است و بسیاری شهروندان در نهایت مجبورند به تنهایی به زندگی روزمره شان ادامه دهند. با اینکه برای این سالمندان پزشک و پرستار وجود دارد، برخی از آن‌ها هیچ خانواده‌ای مانند همسر، فرزند و نوه ندارند و به همین علت به شدت احساس تنهایی می‌کنند. این مشکل برخی شهروندان مبتکر را به این فکر انداخت که مراکزی را به عنوان "خدمات خانواده اجاره ای" راه اندازی کنند که بطور فزاینده در میان شهروندان ژاپنی طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند.

از طرف دیگر با بالا رفتن آمار طلاق در ژاپن بسیاری زنان مجبورند به تنهایی زندگی خود و فرزندان شان را اداره کنند. هر سال بیش از ۲۰۰ هزار زوج ژاپنی از هم جدا می‌شوند، یعنی یک طلاق در هر دو دقیقه. در این موارد نیز "خدمات خانواده اجاره ای" می‌تواند خلاء‌های موجود را پر کند.

از این طریق مردم در ژاپن می‌توانند بنابر استطاعات مالی شان از طریق مراکز جدید خدمات خانواده اجاره‌ای یک دوست یا حتی یک خانواده کامل و بستگانی را اجاره کنند و مثلا برای صرف غذا آن‌ها را به خانه شان دعوت کنند. ژاپنی‌ها باید روزانه بابت هر شخص ۲۰۰ دلار بپردازند، برخی دیگر از شهروندان حتی چند خانواده به عنوان قوم و خویش اجاره می‌کنند تا جای خانواده و اقوام از دست رفته شان را پر کنند. صاحبان این حرفه جدید معتقدند با توجه به روند کنونی پیری در جامعه ژاپن این کشور بازاری بزرگ برای چنین کسب و کار‌هایی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، اخبار خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار