جنگنده‌های خلیفه حفتر ساختمان پارلمان در طرابلس را بمباران کردند

رسانه‌های محلی لیبی اعلام کردند جنگنده‌های نیروهای وابسته به خلیفه حفتر مقر پارلمان در شهر طرابلس را هدف قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تی‌آرتی، جنگنده‌های خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های موسوم به «ارتش ملی لیبی» روز جمعه هتل «ریکسوس» در مرکز شهر طرابلس و مقر پارلمان نمایندگان «دولت وفاق ملی» به ریاست فائز السراج را بمباران کردند.

وزارت کشور دولت وفاق ملی در شهر طرابلس با انتشار تصاویری اعلام کرد در پی این حمله خسارات فراوانی به ساختمان هتل وارد شده است. دولت فائز السراج کشور‌های حامی خلیفه حفتر را به مشارکت در این حمله هوایی متهم و تأکید کرد که نیرو‌های حفتر توانایی انجام چنین عملیاتی را ندارند. آمریکا، فرانسه، عربستان و امارات از جمله کشورهای حامی خلیفه حفتر هستند.

جنگنده‌های خلیفه حفتر ساختمان پارلمان در طرابلس را بمباران کردند

جنگنده‌های خلیفه حفتر ساختمان پارلمان در طرابلس را بمباران کردند

پس از مرگ معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی چندین سال است که این کشور شاهد درگیری‌ها و شورش‌های خونین بوده و دولت مرکزی واحدی در آن تشکیل نشده است. پارلمان مستقر در شهر طبرق که سال ۲۰۱۴ انتخاب شد و از حمایت ارتش ملی لیبی برخوردار است بر شرق این کشور حکومت می‌کند. این در حالی است که دولت وفاق ملی که سال ۲۰۱۵ تشکیل شد کنترل بخش‌های غربی لیبی، از طرابلس به بعد را به عهده دارد.

اختلافات میان دو طرف درگیر در لیبی با وجود مذاکراتی که در ماه فوریه انجام شد همچنان ادامه دارد و طی هفته‌های اخیر شدت یافته است. این درگیری‌ها از دو ماه پیش زمانی‌که ژنرال خلیفه حفتر اعلام کرد قصد دارد طرابلس را از وجود «تروریست‌ها» پاکسازی کند، آغاز شد.

در مذاکرات ماه فوریه، فائز السراج، نخست‌وزیر لیبی و رئیس دولت وفاق ملی این کشور که دولتش از سوی سازمان ملل حمایت می‌شود با ژنرال خلیفه حفتر توافق کردند که نهاد‌های دولتی را متحد سازند و تا پایان سال جاری میلادی انتخابات ملی برگزار کنند. اما شواهد حاکی از آن است که این توافق‌ها چندان پایدار نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار