معاون سیاسی استاندار سمنان:

امنیت و سلامت انتخابات در دستور کار روابط عمومی فرمانداری ها قرار گیرد/ضرورت اطلاع رسانی خدمات دستگاه های اجرایی

امنیت و سلامت انتخابات در دستور کار روابط عمومی فرمانداری ها قرار گیرد/ضرورت اطلاع رسانی خدمات دستگاه های اجراییخجسته پور گفت: مردم حق دارند که بدانند خادمان آنها در دستگاه های دولتی، چه اقدامات و خدماتی را به آنها ارائه می نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در گردهمایی مدیران روابط عمومی فرمانداری های استان گفت: یکی از وظایف روابط عمومی اطلاع رسانی اقدامات دستگاههای دولتی به مردم بعنوان ولی نعمتان جامعه می باشد . 

وی افزود: مردم حق دارند که بدانند خادمان آنها در دستگاه های دولتی، چه اقدامات و خدماتی را به آنها ارائه می نمایند و روابط عمومی ها ، حلقه های ارتباطی دو سویه ، میان دستگاه اجرایی و مردم می باشند . 

خجسته پور تصریح کرد: تفاوت روابط عمومی های دستگاههای اجرایی با روابط عمومی دستگاههای زیر مجموعه وزارت کشور در آن است که : روابط عمومی دستگاه های اجرایی در حالت تخصصی و اجرایی فعالیت داشته و نوع ارتباط آنها با مردم‌ سهل تر و آسانتر‌است، اما در‌مجموعه وزارت کشور، استانداری و فرمانداری ها، این‌مهم ‌بسیارتفاوت دارد. 

رئیس شورای اطلاع رسانی استان سمنان تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی روابط عمومی ها،تقویت ‌ارتباط دوسویه میان مردم و دستگاه ها است. وظیفه مدیریت ‌عالی استان و شهرستان ها ، ‌نظارت بر اجرای ‌عموم اقدامات است و روابط عمومی ها باید به گونه ای این خدمات و اقدامات را به مردم انتقال دهند‌که موجب ‌مطالبه‌گری آنان از دستگاه تخصصی گردیده و بی تردید درصورت انجام نشدن این‌ مهم، ما ‌نیز به طور قطع در‌کنار‌ مردم ‌به‌ عنوان ‌مطالبه گر از مدیران اجرایی وارد عمل خواهیم شد.

مشارکت حداکثری مردم ، امنیت و سلامت در بحث انتخابات سه اصل مهم وزارت کشور

معاون سیاسی استاندار سمنان گفت: وزارت کشور تنها در بحث انتخابات وظیفه اجرایی دارد و نحوه و شیوه اطلاع رسانی آن نیز با مابقی حوزه ها تفاوت بسیار زیادی داشته و از این رو از مدیران روابط عمومی ها در این مهم توقع بیشتری داریم. مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان باید زمینه و بستر را برای سخنگوی ستاد و اطلاع رسانی اقدامات توسط فرماندار و استاندار فراهم نماید.

وی با بیان اینکه سه اصل مهم مشارکت حداکثری مردم ، امنیت و سلامت در بحث انتخابات بسیار حائز اهمیت و قابل توجه است ادامه داد: ما باید به دنبال تحقق مشارکت‌ حداکثری مردم در انتخابات باشیم و نیاز است تا ‌با اقدامات ‌تبیینی، زمینه را برای این‌ مهم‌ فراهم نماییم. 

خجست پور افزود: امنیت انتخابات بعنوان دومین ‌مقوله مهم و اساسی است که باید تلاش کنیم تا امنیت همه ‌انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان را در انتخابات پیش رو تامین نماییم. برای جلب اعتمادمردم ، حوزه اطلاع رسانی نقش بسیار تعیین کننده و سازنده ای دارد و نیاز است تا در این مهم بی طرفی کامل رعایت شود. 

بی طرفی مسئولین برگزارکننده انتخابات در اولویت باشد

رئیس شورای اطلاع رسانی استان سمنان گفت: همه ارکان استانداری و فرمانداری ها باید در برگزاری انتخابات به واسطه دخیل بودن در کار اجرایی، بی طرفی کامل را رعایت کنند.

وی افزود: نیاز است تا دولت خدمات موثر و مطلوب خود را به اطلاع عامه مردم برساند و ظیفه روابط عمومی فرمانداری ها صرفا خبر رسانی نیست، بلکه شرط کافی برای اطلاع رسانی ، ارائه تحلیل های مناسب در حوزه خدمات به مردم است. 

خجسته پور گفت: اینکه استان سمنان کمترین آمار و میزان بیکاری را در کشور به خود اختصاص داده است، مقوله و مولفه ای بسیار ارزنده بوده و نیاز است تا روابط عمومی های استان این مهم را با تببین و تحلیل مناسب به اطلاع عموم مردم برسانند. 

وی در پایان ابراز داشت: مدیران روابط عمومی دستگاههای مختلف استان می بایست به این نکته ی مهم و اساسی توجه نمایند که هیچ گونه خط کشی ، تبعیض و تفاوتی در میان رسانه های استان وجود نداشته و لازم است تا این عزیزان تعامل و هم افزایی با خبرگزاری های استان را فارغ از هر گونه دیدگاه سیاسی در دستور کار خود قرار دهند، چرا که خبرگزاری ها ابزار کار روابط عمومی ها بوده و نیاز است تا از ظرفیت این رسانه ها به نحو مطلوب استفاده گردد .

انتهای پیام / گ

برچسب ها: استانداری ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار