روسیه حضور کشتی جنگی آمریکا در سواحل ونزوئلا را محکوم کرد

وزارت خارجه روسیه با خبر دادن از استقرار کشتی نیروی دریایی آمریکا در ۲۰ کیلومتری سواحل ونزوئلا، این اقدام واشنگتن را به شدت محکوم کرد.

روسیه حضور کشتی جنگی آمریکا در سواحل ونزوئلا را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه حضور کشتی جنگی آمریکا در نزدیکی سواحل ونزوئلا را محکوم کرد.

او با اعلام اینکه دو هفته گذشته یک کشتی جنگی گارد ساحلی آمریکا در ۲۰ کیلومتری شهر بندری لاگوایرای ونزوئلا مستقر شده است، تأکید کرد: «چنین اقدامی تنها اوضاع منطقه را بدتر و اعتماد و حسن‌نیت بین طرف‌های درگیر را نابود می‌کند».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین با اشاره به نقش تخریبی آمریکا در بحران ونزوئلا افزود: «همزمان با اعزام کشتی جنگی به سواحل ونزوئلا، مخالفان رادیکال دولت ونزوئلا اخیراً برای سرنگونی دولت قانونی این کشور با فرماندهی جنوب نیرو‌های مسلح آمریکا وارد مذاکره شده‌اند».

خوان گوایدو، سردسته مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد؛ اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا و دولت قانونی این کشور اعلام کرده اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید، تحرکات نظامی تحریک‌آمیز و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
سعید
۰۹:۲۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
وقتی مردم نمی خوان خودت بکش برو کنار
آخرین اخبار