در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اعزام بدون آزمون معلمان به مدارس خارج از کشور با حقوق ریالی

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: برای جلوگیری از تعطیلی مدارس خارج از کشور تمهیداتی در نظر گرفته‌ایم.

اعزام بدون آزمون معلمان به مدارس خارج از کشور با حقوق ریالیغلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روش‌های تامین نیروی انسانی برای مدارس خارج از کشور با توجه به مشکلات ارزی برای تامین حقوق معلمان اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها برای جلوگیری از تعطیلی مدارس خارج از کشور و حفظ آنها  روش‌های متعددی در نظر گرفتیم که از جمله آن می‌توان به اعزام معلمان با حقوق ریالی مشاهده کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی دولت برای تامین حقوق ارزی معلمان امسال تصمیم گرفتیم که از میان یک میلیون و ۷۰۰ هزار معلم موجود هر شخصی که متقاضی اعزام به خارج از کشور باشد، او را با پرداخت حقوق ریالی به مدارس اعزام کنیم؛ معلمان متقاضی برای اقدام باید به مرکز امور بین‌الملل یا پایگاه‌های مدارس خارج از کشور مراجعه کنند.

درخواست ۱۶۰  معلم برای اعزام به مدارس خارج از کشور 

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه تا کنون ۱۶۰ درخواست از سوی معلمان برای اعزام رسیده است اظهار کرد: متقاضیان تا پایان خرداد ماه فرصت دارند تا درخواست خود را اعلام کنند چرا که باید تا تیر‌ماه کار‌های ساماندهی نیرو‌ها انجام شود.

وی بیان کرد: همچنان مدارس خارج از کشور به قوت خود باقی خواهند ماند و فقط شیوه اداره آن را تغییر می‌دهیم که از جمله آن می‌توان به همین راهکار در نظر گرفته شده برای جذب معلم اشاره کرد.
 
کریمی تصریح کرد: البته تمهیدات دیگری همچون برگزاری آموزش مجازی و استفاده از دانشجویان مقیم کشور‌های خارجی برای تدریس به دانش آموزان را در نظر گرفته‌ایم.

 برگزاری آزمون‌های هماهنگ در ۸۵ حوزه امتحانی مدارس ایرانی خارج از کشور

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور درباره چگونگی برگزاری امتحانات پایان ترم در مدارس خارج از کشور گفت: از اول خرداد‌ماه آزمون هماهنگ پایان ترم در مدارس ایرانی سراسر دنیا برای پایه‌های اول تا دوازدهم برگزار شد و ۹۵۰ سری آزمون در ۲ افق زمانی ۱۵ دقیقه پیش از زمان در نظر گرفته شده به حوزه‌های امتحانی ارسال شد.

وی تصریح کرد: ۱۳ هزار و ۶۵۰ دانش آموز در ۸۵ حوزه امتحانی آزمون پایان سال خود را برگزار می‌کنند، همچنین در محل نمایندگی شهر‌هایی نظیر واشنگتن و نیویورک ۲۵ حوزه امتحانی برای دانش آموزان ایرانی در نظر گرفته شده است تا ۳۳ عنوان آزمون را در پایه‌های تحصیلی مختلف برگزار کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
با حقوق 100- یورو در ماه تو شهری مثل فرانکفورت و پاریس که اجاره ماهی 2000 یورو هست ؟؟؟
تعطیل شون کنید بابا جان
آخرین اخبار