خطیب جمعه قم:

مردم انتظار دارند آرامش به بازار برگردد/آمریکا و هم پیمانانش سیلی سختی خوردند

آیت الله سعیدی گفت:تیم اقتصادی دولت باید منسجم عمل کند،مردم انتظار دارند که آرامش به بازار برگردد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛آیت الله سعیدی ،خطیب جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای قدس با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر اظهار کرد: دعا اصیل‌ترین عبادت در شب قدر است؛ دعا در تطهیر روح نقش بسیار زیادی دارد و در نجات از سختی‌ها و مشکلات نقش کلیدی دارد.

وی با بیان اینکه مردم در شب‌های احیا ضمن عزاداری برای حضرت علی (ع)، فرصت را غنیمت شمرده و ایشان را شفیع خود قرار دهند، تاکید کرد: توبه در این شب‌ها از بهترین اعمال محسوب می‌شود چرا که با توبه انسان موانع استجابت دعا را از پیش روی خود بر می‌دارد.

امام جمعه قم سالروز آزاد سازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس را گرامی داشت و بیان کرد: این فتح بزرگ در تاریخ جنگ ایران با متجاوزین رژیم بعث از اهمیت ویژه برخوردار است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه به طور کلی جنگ تحمیلی استثنایی‌ترین جنگ در جهان دو قطبی معاصر بود، خاطرنشان کرد: در جهان دو قطبی همه جنگ‌های منطقه‌ای به صورت نیابتی انجام می‌شد و جنگ‌های منطقه‌ای مقیاس کوچکی از رویارویی دو ابرقدرت شرق و غرب بود که به صورت کنترل شده در منطقه‌ای صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی دو ابرقدرت شرق و غرب مقابل ایران اسلامی قرار گرفتند افزود: دفاع مقدس یکی از سخت‌ترین آزمون‌های ملت شجاع و مقاوم ایران بود و فتح خرمشهر نقطه عطف این جنگ بزرگ به شمار می‌رود.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: آمریکا و همپیمانان و مزدوران آن‌ها سیلی سختی خوردند و نباید این سیلی سخت را هیچ گاه به فراموشی بسپارند.

امام جمعه قم با بیان اینکه مردم صلح طلب ایران آغازگر جنگ نبوده و نیستند یادآور شد: امروز مصمم‌تر، توانمندتر و دشمن شناس‌تر از سابق آماده هستیم که رسالت تاریخی خود را به انجام رسانده و شر هر متجاوزی که قصد ماجراجویی داشته باشند را از منطقه کم کنیم.

وی گفت: از دولتمردان و همه مسئولان می‌خواهیم در جنگ اقتصادی تحمیلی با تدبیر و برنامه‌ریزی درست از طریق حمایت از متخصصان داخلی و به کارگیری جوانان مبتکر انقلابی، محاصره اقتصادی را شکسته و از این تهدید دشمن فرصتی ایجاد کرده و به دنیا نشان دهند که ملت برای برون رفت از این مشکلات راه‌های فراوانی پیش رو داشته و با قطع وابستگی به نفت می‌تواند دارای اقتصادی شکوفا باشد.

آیت الله  سعیدی ضمن قدردانی از اقدامات انقلابی قوه قضاییه تاکید کرد: از قوه قضاییه می‌خواهیم با مفسدان و اخلال گران که سعی می‌کنند خط نفوذ دشمن را به جبهه خودی در عرصه‌های مختلف باز کنند بدون هیچ ملاحظه‌ای با قاطعیت و جدیت برخورد کنند.

وی با تاکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت باید منسجم عمل کند، تصریح کرد: مردم انتظار دارند که آرامش به بازار برگردد و البته نقش مردم در آرامش بازار مهم و تاثیرگذار است.

امام جمعه قم به دیدار اخیر رهبری اشاره کرد و افزود: رهبری در این دیدار از جوان‌ها خواستند که در حرکت عظیم ملت نقش آفرینی کنند و به صورت تشکیلاتی برنامه‌های خود را دنبال کرده و مساجد را محل مناسبی برای دنبال کردن این فعالیت‌ها دانستند.

وی به راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و یادآور شد: امروز بدون تردید صهیونیست‌ها بدترین دشمنان مسلمانان هستند چرا که آن‌ها در همه دنیا به جنایت و شرارت می‌پردازند و در اکثر فتنه‌ها و آشوب‌ها دست این افراد شرور و خبیث در کار است.

آیت الله  سعیدی با اشاره به اینکه امام (ره) از همه مسلمانان خواستند که همزمان با مردم ایران یکصدا فریاد برآورده و ملت فلسطین را یاری کنند افزود: از آن زمان روز قدس عرصه یکپارچگی و مبارزه علیه پدیده شوم صهیونیسم جهانی شده است.

وی تاکید کرد: اسرائیل بداند که مسلمانان مصمم هستند تا براندازی این رژیم غاصب و کودک کش از پای ننشینند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه قم حرم اهل بیت (ع) و عش آل محمد (ص)، مرکز حوزه‌های علمیه و محل حضور مراجع تقلید و علمای اسلام و خاستگاه انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب برای از بین بردن این جایگاه بسیار بلند و رفیع قم و از بین بردن غیرت اسلامی در این شهر برنامه ریزی گسترده داشته و در حال اجرای نقشه‌های شوم خود هستند و جامعه هدف آن‌ها جوانان و خانواده هستند.

وی تصریح کرد: مقابله با این توطئه‌ها عزم همه مردم قم، خانواده‌ها و جوانان را می‌طلبد؛ از جوانان انتظار است که ضمن حفظ خود و خانواده‌ها در برابر این آسیب‌ها، مقابله جدی با این مفاسد را از طریق تذکر، شناسایی و معرفی به مراجع قانونی دنبال کنند.

آیت الله  سعیدی تاکید کرد: مراجع قانونی باید با قدرت جلوی مروجین فساد را گرفته و اگر منکر سازمان یافته‌ای پیدا کردند لانه‌های آن‌ها را شناسایی کرده و چنان درسی به آن‌ها بدهند که بدانند که قم حرم اهل بیت است و مردم قم تحمل این مفسدین فرهنگی را ندارند.

انتهای پیام/ش

خطبه های نماز جمعه قم در سوم خرداد ۱۳۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.