رونمایی از سامانه راهنمای گردشگری نابینایان

سامانه راهنمای گردشگری نابینایان با هدف خدمت به گردشگران در شیراز رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قاعدی مجری سامانه راهنمای گردشگری نابینایان گفت: با این طرح، نابینایان به راحتی در اماکن تاریخی فارس قدم برمی دارند.

وی ادامه داد: این سامانه به دو روش خط بریل و صوتی، مختصات اماکن گردشگری را به نابینایان و کم بینایان توضیح می‌دهد.

قائدی با بیان اینکه طرح راهنمای گردشگری نابینایان برای نخستین بار در کشور و حتی خارج از کشور در شیراز طراحی و اجرا شده است، افزود: این سامانه، ویژگی‌های محیطی مکان‌های گردشگری و تاریخی را همراه با اطلاعات تاریخی آن برای شهروندان و گردشگران نابینا قابل دسترس می‌کند.

مجری طرح راهنمای گردشگری نابینایان با اشاره به اینکه تمامی مراحل طراحی و اجرا با همت اعضای تیم ٦ نفره نابینا و کم بینای موسسه توانگران کار آفرین انجام شده است، اظهارداشت: این سامانه با اعتبار ٢ میلیون تومان برای هر مجموعه تاریخی طراحی و اجرا شده است.

همت محمدی معاون فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در مراسم رونمایی از این سامانه در آرامگاه حافظ گفت: این سامانه به زودی در پنج مکان تاریخی و گردشگری شامل دروازه قرآن، سعدیه، حافظیه، ارگ کریمخانی و حافظیه اجرا می‌شود و تا دوماه آینده تمامی امکان تاریخی و گردشگری فارس به این سامانه مجهز می‌شوند.
انتهای پیام/م

رونمایی از راهنمای گردشگری نابینایان در حافظیه شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار