گیلانیان روزه دار دست‌های نیازشان را در نخستین شب از شب های قدر به سوی آسمان بلند کردند

در نخستین شب قدر مردم روزه دار گیلان با نوای الغوث الغوث دست های نیازشان را به سوی آسمان بلند کردند.

گیلانیان روزه دار دست‌های نیازشان را در نخستین  شب از شب قدر به سوی آسمان بلند کردندبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، در نخستین شب از شب‌های قدر مردم روزه دار گیلان با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه ها، گلزار‌های شهدا قرآن به سر گرفته و از خداوند بخشایش گناهان و رستگاری را طلب کردند.

مردم روزه دار درنخستین از شب قدر از خداوند منان رقم خوردن بهترین سرنوشت را برای خود خواستار شدند و با سر دادن ندای الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب از خدا آمرزش گناهانشان را طلب کردند.

در میان جمعیت حضور جوانان جلوه‌ای دیگر داشت.

شب قدر، شبی است که همه مقدرات سالانه انسان با ملاحظه، اراده، اختیار و قابلیت‌های انسان تقدیر می شود. شب قدر یکی از شب‌های نیمه دوم ماه رمضان است که طبق روایات ما، یکی از شب‌های نوزدهم یا بیست و یکم و به احتمال زیادتر، بیست و سوم ماه مبارک رمضان است. دراین شب که شب نزول قرآن به شمار می‌آید  امور خیر و شر مردم، ولادت، مرگ، روزی، حج، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه‌ای که در طول سال متناسب با اراده، دعا و قابلیت انسان واقع می‌شود، تقدیر می شود شب قدر، همیشه و هر سال تکرار می‌شود. عبادت در آن شب، فضیلت فراوان دارد و بهره برداری از آن در نیکویی سرنوشت یک ساله، بسیار مؤثر است. در این شب، تمام حوادث سال آینده به امام  زمان ارائه می‌شود و وی از سرنوشت خود و دیگران با خبر می شود.

مراسم شب احیا در رشت در مصلای امام خمینی، مهدیه، گلزار شهدا و حسینیه ابوالفضل العباس علیه السلام بر پا شد.

 

انتهای پیام / ق 

 

برگزاری مراسم شب قدر در گیلان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.