در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اقدامات وزارت کار برای ایجاد اشتغال مناطق سیل زده

معاون وزیر کار اقدامات وزارتخانه متبوعش در رابطه با ایجاد اشتغال در مناطق سیل زده را تشریح کرد.

اقدامات وزارت کار برای ایجاد اشتغال و جبران خسارت واحد‌های کسب و کار در مناطق سیل زدهعیسی منصوری معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اقدامات وزارت کار در رابطه با ایجاد اشتغال در مناطق سیل زده اظهار کرد: برنامه وزارت کار در مناطق سیل زده طیفی از فعالیت‌ها از جمله فعال سازی واحد‌های کسب و کار با همکاری دستگاه‌های دیگر و ...را شامل می‌شود.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در رابطه با فعال سازی کسب و کار‌ها گفت: به منظور فعال سازی کسب و کار‌ها با دستگاه‌های دیگر از جمله وزارت جهاد کشاورزی و صنعت مذاکراتی انجام و برای تامین منابع مالی نیز پیشنهاد‌های داده ایم تا منابع مورد نیاز از طریق وام و تسهیلات فراهم شود.

منصوری بیان کرد: وزارت کار به افرادی که قبل از وقوع سیل بیمه بوده  و بیکار شده اند، بیمه بیکاری پرداخت می‌کند.

 معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: قرار است به افرادی که به صورت غیر رسمی شاغل بودند، اما بیمه نبودند نیز به مدت سه ماه بیمه بیکاری پرداخت شود.

وی افزود: بحث اشتغال عمومی را در مناطق سیل زده پیشنهاد داده ایم که در این طرح تصمیم داریم برای بازسازی زیر ساخت‌ها از افراد بومی بیکار استفاده کنیم.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین مشوق‌های اختصاصی بیمه کارفرمایی برای مناطق سیل زده درنظر گرفته شده است.

منصوری گفت:وزارت کار در مناطق سیل زده یارانه دستمزد در نظر گرفته است که در این طرح به منظور تشویق کارفرمایان، یک سوم دستمزد کارگران به صورت یارانه از سوی وزارت کار پرداخت می‌شود تا هزینه‌های کارفرمایان کاهش پیدا کند.

منصوری با بیان اینکه مشاغل خانگی در مناطق سیل زده آسیب جدی دیده است، گفت: طبق پایش‌های میدانی در مناطق سیل زده میزان خسارت وارده به مشاغل خانگی و واحد‌های کسب و کار محاسبه شده است و براساس نوع و میزان خسارت وارده، روش اقدام اصلاحی را اعمال خواهیم کرد.

وی گفت: میزان خسارت وارده به کسب و کار مددجویان سازمان بهزیستی نیز برآورد شده است تا جبران خسارت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار