شین‌هوا: سفر ترامپ به ژاپن بیشتر جنبه تشریفاتی دارد

­کارشناسان معتقدند سفر رئیس‌جمهور آمریکا به ژاپن بیشتر جنبه تشریفاتی دارد و اهمیت چندانی نخواهد داشت.

شین‌هوا: سفر ترامپ به ژاپن بیشتر جنبه تشریفاتی داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه واشنگتن را برای یک سفر چهار روزه به مقصد ژاپن ترک کرد. رئیس‌جمهور آمریکا نخستین مهمان خارجی رسمی دولت ژاپن پس از روی کار آمدن امپراتور جدید این کشور است.

یک مقام ارشد دولتی اوایل این هفته به خبرنگاران گفت ترامپ در این سفر با امپراتور جدید ژاپن دیدار خواهد کرد و با شینزو آبه، نخست‌وزیر این کشور، مذاکراتی انجام خواهد داد. این مقام آمریکایی افزود: رئیس جمهور همچنین قرار است از پایگاه دریایی آمریکا در شهر یوکوسوکا دیدن کند.

سفر ترامپ به ژاپن در حالی انجام می‌شود که دو کشور در زمینه مسائل تجاری دچار اختلافاتی شده‌اند. واشنگتن برای فلزات ژاپن تعرفه‌هایی در نظر گرفته و تهدید کرده است برای خودرو‌های این کشور نیز عوارض تعیین خواهد کرد. این مقام آمریکایی با بیان این که سفر ترامپ موضوعات گسترده‌ای را در زمینه روابط دوجانبه شامل خواهد شد، تاکید کرد که این سفر تجارت محور نخواهد بود.

وی افزود: "فکر نمی‌کنم هدف از این سفر تمرکز بر روی مسائل تجاری باشد. نیت اصلی این سفر این است که رئیس جمهور آمریکا مهمان رسمی امپراتور جدید ژاپن باشد."

داگلاس پل، معاون بنیاد کارنگی برای صلح بین الملل، در گفتگو با شین‌هوا سفر ترامپ به ژاپن را کاملا نمادین خواند و هدف آن را تاکید بر اتحاد دو کشور، ادای احترام به امپراتور جدید و اعلام حمایت از شینزو آبه پیش از برگزاری انتخابات آتی عنوان کرد.

به اعتقاد دن مهافی، از مدیران مرکز مطالعات ریاست جمهوری و کنگره، نیز این سفر تنها تلاشی برای تقویت روابط دوجانبه است. وی در گفتگو با شین‌هوا تاکید کرد: این سفر نشان دهنده اهمیت روابط ژاپن و آمریکاست.

به هر حال آنگونه که رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در توئیتی نوشت، مسائل تجاری در میان موضوعاتی خواهد بود که وی درباره آن‌ها با آبه گفتگو خواهد کرد. ترامپ در این توئیت نوشت درباره موضوعات تجاری و نظامی با نخست وزیر ژاپن گفتگو خواهد کرد.

کارشناسان انتظار ندارند مذاکرات آن‌ها نتایج ملموسی به دنبال داشته باشد. جنا گیبسون، کارشناس مسائل آسیا در دانشگاه شیکاگو، به شین‌هوا گفت: ترامپ همچنان برای طراحی یک قرارداد تجاری دوجانبه بین آمریکا و ژاپن مصر است و تصریح کرده که می‌خواهد برای رسیدن به هدفش از وضع تعرفه برای خودرو‌های ژاپنی استفاده کند.

وی افزود: بدیهی است آبه هم می‌خواهد مانع این کار شود، اما وی به منظور حفاظت از صنایعی که از لحاظ سیاسی اهمیت دارند، به ویژه کشاورزی، با فشار‌های داخلی مواجه است.

به اعتقاد گیبسون، این دو مقام می‌توانند در دیدار خود کار بر روی قراردادی را آغاز کنند که برای هر دو طرف قابل قبول خواهد بود. کارشناسان همچنین معتقدند موضوعاتی مانند امنیت منطقه، به ویژه اوضاع کنونی شبه جزیره کره، نیز از موضوعات اصلی دیدار‌های ترامپ بامقامات ژاپنی خواهد بود. شیلا اسمیت، کارشناس مطالعات ژاپن در شورای روابط خارجی، اخیرا در مقاله‌ای نوشت: دولت ژاپن احتمالا می‌خواهد این تصور را اصلاح کند که واشنگتن تنها درباره موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای کره شمالی نگرانی دارد و نه موشک‌های کوتاه‌برد این کشور که می‌تواند با آن‌ها ژاپن و دیگر متحدان آمریکا را هدف حمله قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۴۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
هدف فقط از فرستادن ترامپ به ژاپن گرفتن عکسهای تبلیغاتی و ژستهای سیاسی و بهره برداریهای سیاسی درست مانند مصارف عکسهای تبلیغاتی و ژستهای سیاسی برای رهبر کره شمالی است که مایک پامپئو و جان بلوف بولتون و ترامپ مدام با این تصاویر و ژستهای تبلیغاتی سیاسی مانور میدادند و امروزه رهبری کره شمالی دستشان را خوانده و نقشه هایشان برای کیم جونگ اون رو شده.....................حالا هم با استفاده از نقش ژاپن ادامه همان سیاستهاست که ادامه دارد...............
آخرین اخبار