تعویض پانسمان های بیماران ای بی بدون تحمل درد/کمک به بیماران ای بی با هیپنوتیزم

بیماران مبتلا به ای بی باید به طور روزانه پانسمان زخم ها را تعویض کنند و این امر موجب درد بسیار برای بیمار می شود اما با روش هیپنوتیزم بدون استفاده از داروهای بی حسی، پانسمان های بیمار تعویض می شود.

تعویض پانسمان های بیماران ای بی  بدون تحمل درد/کمک به بیماران ای بی با هیپنوتیزمبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مهدی فتحی دانشیار گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه بیماران مبتلا به ای بی به دلیل زخم های گسترده باید به طور روزانه پانسمان زخم ها را تعویض کنند و این امر موجب درد و رنج بسیار برای بیمار می شود گفت: در این روش با القاء روش هیپنوتیزم بدون استفاده از داروهای بی حسی، پانسمان های بیمار تعویض می شود.

وی ادامه داد: با استفاده از این روش بیمار می تواند به صورت روزانه بدون تحمل درد اقدام به تعویض پانسمان های خود کند.

دانشیار گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نکته مهم اینکه بیمار، نه تنها احساس درد حین انجام تعویض پانسمان نداشت بلکه تحت القای شرطی سازی هیپنوتیزمی تجربه لذت بخشی داشت.

مادر بیمار مبتلا به ای بی ضمن ابراز قدردانی از تلاش های انجام شده، گفت: به دلیل ابتلا فرزندم به بیماری ای بی، باید به صورت روزانه پانسمان زخم ها تعویض شود که این اقدام با درد و رنج بسیاری همراه است اما با انجام روش هیپنوتیزم ضمن القاء بی دردی، فرزندم در تعویض پانسمان همراهی می کند.

 

انتهای پیام // ف. ک

 

تعویض پانسمان بدون استفاده از داروهای بی حسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.