راه اندازی ۳۳ خانه هلال جدید در روستا‌های گیلان

معاون جمعیت هلال احمر گیلان از راه اندازی ۳۳ خانه هلال جدید در روستا‌های گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بهزاد پرستش، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان امروز گفت: در حال حاضر ۱۶۷ خانه هلال روستایی در گیلان فعال است که در صورت هماهنگی و همکاری بخشداری‌ها و دهیاری‌ها برای فراهم کردن ساختمان و امکانات اولیه امسال تعداد این خانه‌ها به ۲۰۰ خانه خواهد رسید.

وی، با بیان اینکه در شرایط کنونی خانه‌های هلال روستایی جدید در روستا‌های بیشتر از ۲۰۰ خانوار جمعیت راه اندازی می‌شود، افزود: هدف از ایجاد این خانه‌ها، آموزش امداد‌های اولیه به روستاییان و توانمند کردن جوامع روستایی در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان گفت: در این برنامه امدادگران ضمن آموزش روستائیان، مناطق خطرآفرین روستا را شناسایی کرده و با آموزش و افزایش توانمندی روستاییان، آسیب پذیری جوامع روستایی را کاهش می‌دهند.

بهزاد پرستش، با بیان اینکه هلال احمر به عنوان یک بازوی روحیه بخش، توانا و نیروی همیشه همراه در شهرستان فعال است، تصریح کرد: با توجه به وسعت کشور و میزان قابل توجه حوادث و بلایای طبیعی، احداث خانه‌های هلال در محلات و روستا‌ها ضروری است تا در زمان بحران با بهره مندی از نیرو‌های آموزش دیده محلی میزان آسیب دیدگی‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام/م.ع

 

خانه هلال روستایی در گیلان افزایش می‌یابد

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.