رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان خبر داد؛

ابلاغ بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات در سال ۹۸ ابلاغ شد.

ابلاغ بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادراتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان ،خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات در سال ۹۸ و نحوه رفع تعهد ارز صادراتی سال ۱۳۹۷ صادرکنندگان ابلاغ شد.

وی افزود: از ۲۲ فروردین سال گذشته همه صادرکنندگان مجاب شدند ارز حاصل از فروش را به چرخه ارزی و اقتصادی کشور برگردانند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: دوم اردیبهشت سال گذشته نحوه بازگشت ارز صادرات در هیات دولت تصویب شد و درباره روش‌های واردات در مقابل صادرات و چگونگی بازگشت ارز به سامانه نیما تصمیم گیری شد.

خلیل قاسمی افزود: در نهایت بسته جدید چگونگی بازگشت ارزی مصوب شد که در آن دو گروه پتروشیمی و سایر صادرکنندگان و میزان بازگشت ارز به سامانه نیما مشخص شد.

وی گفت: از این پس هیچگونه محدودیت قیمتی برای صادرکنندگان در بازار دوم نخواهیم داشت و معاملات اسکناس در بانک‌ها و نیما انجام می‌شود و در سامانه نیما (بازار دوم) ثبت خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: معاملات اسکناس هم در بانک‌ها انجام می‌شود و هم در صرافی‌های مجاز که در سامانه نظارت ارز ثبت می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه عمده واردات به کشور توسط بانک مرکزی رصد می‌شود، افزود: چنانچه کالایی بخواهد وارد کشور شود وزارت صنعت، معدن وتجارت تایید خواهد کرد که این کار می‌تواند از خروج ارز از کشور جلوگیری کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به رصد دقیق صادرکنندگان و صادرات آن‌ها اشاره کرد و گفت: صادرکنندگانی که بیش از ۷۰ درصد از ارز حاصله را به سامانه نیما عرضه کرده اند تشویق می‌شوند.

قاسمی افزود: صادرکنندگانی که صادرات در مقابل واردات انجام می‌دهند می‌توانند اطلاعات صادراتی خود را به سامانه جامع تجارت وارد کنند.

وی درباره بازار متشکل ارزی و کنترل نرخ ارز گفت: نگاه بانک مرکزی به بازار متشکل ارزی شبیه نگاه به یک بانک است که زیر نظر بانک مرکزی به تجارت و تعاملات اقتصادی اقدام می‌کند.


انتهای پیام/ر


حذف محدودیت قیمتی برای صادرکنندگان در بازار دوم

برچسب ها: واردات ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.