نماینده مردم آستارا درخانه ملت با انتقال زباله‌های پتروشیمی به گیلان مخالفت کرد

نماینده مردم آستارا در خانه ملت گفت: مگر می‌شود زباله‌های پتروشیمی به استانی انتقال داده شده و خطرات زیست محیطی برای مردم به بار نیاورد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، در پی انتشار خبری مبنی بر صدور مجوز سازمان حفاظت محیط زیست برای انتقال هزار و ۷۰۰ تن پسماند کلره از واحد‌های پتروشیمی خوزستان به قزوین و گیلان و بازیافت آن در یک شرکت مدیریت پسماند، نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد و با این موضوع مخالفت کردو گفت: مگر می‌شود زباله‌های پتروشیمی به استانی انتقال داده شده و خطرات زیست محیطی برای مردم به بار نیاورد.

ولی داداشی، نماینده مردم آستارا در خانه ملت گفت: بنده به عنوان نماینده مردم شریف گیلان این اجازه را به مقامات محیط زیست کشور نخواهم داد و به این عزیزان هشدار می‌دهم که دست از آلوده کردن محیط زیست گیلان بردارید.

وی افزود: در استانی مهم و استراتژیک همچون گیلان، این کار‌ها و اعطای مجوز به این چنین عملیات بدون آگاهی و کارشناسی یک عمل غیرقابل قبول بوده و کسی نمی‌تواند به گیلان به عنوان یک نقطه آزمایشگاهی نگاه کرده و طرح‌های این چنینی را در این استان اجرا کند، این استان آزمایشگاه عملیات سازمان محیط زیست نیست.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، با اشاره به خطرات انتقال پسماند‌های پتروشیمی به شمال کشور تصریح کرد: مگر می‌شود زباله‌های پتروشیمی به استانی انتقال داده شود و خطرات زیست محیطی برای مردم به بار نیاورد.

ولی داداشی، از مسئولان سازمان محیط زیست خواست تا با بررسی‌های کارشناسانه بیشتر، خیال مردم این منطقه را از بابت آسیب نرساندن این پسماند‌ها راحت کند.

وی گفت: گیلان از دیرباز به اندازه کافی در مورد مسائل زیست محیطی در مخاطره است و امروز هم نباید از جانب پسماند‌های پتروشیمی امنیت محیط زیست استان به خطر بیفتد.

نماینده آستارا در خانه ملت تصریح کرد: این اجازه را به مقامات محیط زیست کشور نخواهم داد، دست از آلوده کردن محیط زیست گیلان بردارید.

 

انتهای پیام/م.ع

مخالفت نماینده آستارا با انتقال زباله‌های پتروشیمی به گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.