پژمان‌فر در نطق میان دستور:

قوه قضاییه برخورد با دانه درشت‌ها را یک ضرورت بداند/ رئیس جمهور ملزم به تمکین قانون است

نماینده مشهد گفت: از رئیس قوه قضاییه می‌خواهم که برخورد با دانه درشت‌ها و رانت خواران را یک ضرورت بداند.

مسبب نابسامانی‌های امروز کشور دو تفکر اصلاحات و اعتدال استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در جلسه علنی امروز (شنبه ۴ خرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خودضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امیر المومنین (ع)، گفت: در این چند سال دشمنان ما تمام همت خود را بر فشار بر مردم و مأیوس کردن مردم قرار دادند و امید به این را داشتند که مردم ما یا تابستان داغ را در ایران تجربه کنند و یا ۴۰ سالگی انقلاب را نبینند.

وی ادامه داد: مردم ما همواره پای انقلاب و باور‌های خود ایستاده و تلاش خود را انجام داده‌اند تا این خواب پرشان دشمنان هرگز به واقعیت مبدل نشود.

پژمان‌فر افزود: مناسب است در این روز‌ها که مجلس در آستانه انتخابات هیئت رئیسه خود برای شروع سال چهارم است، نگاهی به گذشته داشته باشیم، جای تردید ندارد که وضع موجود و نابسامانی‌های ایجاد شده در کشور محصول دو تفکر اصلاحات و اعتدال است که با مشارکت خود و با دست گرفتن فرمان مجلس و دولت این وضع را بر کشور تحمیل کردند.

نماینده مردم مشهد و کلات اظهار کرد: آغاز این اتفاقات تصمیم غلطی بود که در موضوع برجام اکثریت را هم در مجلس و هم در دولت لحاظ کردند و نتیجه آن چیزی جز حقارت، خسارت و عقب افتادگی برای کشور ما نبود.

وی ادامه داد: امام (ره) فرمودند که مجلس باید در رأس امور باشد، اما باید اعتراف کنیم که متأسفانه مجلس دهم ما به هیچ وجه در جهت حل مسائل ضروری، معیشتی و اساسی مردم اقدامی انجام نداده و در یک کلام در رأس امور ریل گذاری و نظارتی که منجر به نجات کشور باشد انجام نداده است.

پژمان‌فر گفت: این امر موضوعی نیست که در جایی به غیر از ترکیب مجلس دلیل آن را جست و جو کرد، همه ملت ایران می‌دانند دو طیف اصلاحات و حامیان دولت که امروز هم در تلاش هستند صندلی ریاست مجلس را به دست خود بگیرند، تلاشی در جهت حل مشکلات مردم نداشته‌اند و من باز تأکید می‌کنم مردم ایران بدانید که وضع موجود حاصل فکر و تصمیمات آن‌ها بوده است.

وی گفت: فراکسیون نمایندگان ولایی در این مجلس در اقلیت قرار دارند اما با این وجود، تمام تلاش خود را برای تأثیرگذاری و اصلاح وضع موجود بکار گرفته است، اما روشن است که نتوانستیم بسیاری از وظایف خود را به صورت تمام و کمال انجام دهیم و این دلیلی ندارد جز اینکه ما در مجلس در اقلیت هستیم و مردم بدانند که نقش دو طیف موجود را در وضع کنونی موثر می‌دانیم و به هیچ وجه نمی‌توانیم به جانبداری از طرفی، وزر و وبال مشی آن‌ها را برگردن بگیریم، لذا فراکسیون ولایی تا بحال طی تصمیمات اولیه خود، تصمیم دارد لیست مستقلی را در مجلس اعلام کند که تحت عنوان مشترکی از جریانات قرار نگیرد.

وی خطاب به رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: از رئیس قوه قضاییه می‌خواهم که برخورد با دانه درشت‌ها و رانت خواران را یک ضرورت بداند، چه معنی دارد که یک جوان ۱۰۰ میلیارد تومان را مبلغی ندارد و به واسطه خویشاوندی رانت خواری کند، اما با او برخوردی صورت نگیرد.

پژمان‌فر همچنین خطاب به رئیس جمهور، افزود: تعلل و دست به دست کردن شما در رساندن ۱۴ میلیارد دلار به صورت سهمیه بندی به مردم که قانون تکلیف بر شما کرده است، امری که به هیچ وجه قابل بخشش نیست، امیدواریم تأخیر ۳ ماه صورت گرفته و خسارت‌های صورت گرفته شما را متنبه کرده باشد که دست از لجبازی برداشته و در برابر قانون تمکین کنید.

نماینده مردم مشهد و کلات ادامه داد: آقای رئیس جمهور آیا شما می‌دانید که بیشترین قانون شکنی را در دولت‌های گذشته داشته‌اید و بیشترین قانون شکن بوده‌اید؟ با توجه به مشکلاتی که بر اثر سیل و بارش‌های متعدد در کلات ایجاد شده، لازم است شورای مدیریت بحران در سطح استان با حضور مسئولان کشوری به منظور اقدامات جدی در این شهر سیل خیز اقداماتی را انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
درود بر قوه قضاییه
آخرین اخبار