بازدید قضات ازمراجع انتظامی وبازداشتگاه های کرمان

دادستان کرمان گفت: قضات مرکز استان کرمان در قالب ۱۸ هیات به صورت سرزده از تمامی مراجع انتظامی، بازداشتگاه‌ها و زندان مرکزی کرمان بازدید کردند.

بازدید قضات ازمراجع انتظامی وبازداشتگاه های کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در حاشیه این بازدید گفت:در راستای حفظ حقوق شهروندی در سه ماهه اول امسال قضات و دادستان‌های عمومی وانقلاب استان کرمان به صورت مستمر از زندانها، بازداشتگاه‌ها و نیز مراجع انتظامی بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه احیای حقوق عامه و حقوق شهروندی از جمله ماموریت‌های مهم دادستانی است، افزود: با ناقضان حقوق شهروندی به صورت قاطع برخورد خواهد شد

وی گفت: طی یک سال گذشته قضات دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ۱۰ مرحله بازدید از بازداشتگاه‌ها و زندان مرکزی کرمان داشته اند و در این بازدید‌ها قضات از نزدیک به بررسی مشکلات زندانیان در راستای حقوق شهروندی پرداخته اند.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان اعلام کرد: قضات دادسرای کرمان در قالب هیات‌های نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در هر ماه با انجام نظارت و بازرسی‌های ۵ گانه، تمامی امورات مربوط به مراجع قضائی و انتظامی، زندان ها، بازداشتگاه‌های ثلاثه استان را به صورت ماهیانه مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهند.

سالاری با بیان اینکه اهداف هیات نظارت و بازرسی حقوق شهروندی، در راستای ایفا نقش ذاتی قوه قضائیه که همانا احیای حقوق شهروندی است، گفت: این بازدید‌ها در جهت رفع مشکلات و نقایص موجود و همچنین تقویت و توسعه نقاط قوت، انجام می‌پذیرد.

دادستان مرکز استان کرمان افزود: قضات و اعضا هیات حفظ و نظارت بر حقوق شهروندی باید در اجرای وظایف محوله و نظارت قاطع و دقیق بر حسن اجرای قانون نظارت داشته باشند، تا از هر گونه تضییع حقوق شهروندان جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: در این بازدید آموزش‌ها و ارشادات لازم در خصوص نحوه ابلاغ قانونی اوراق قضایی، شیوه صحیح نگارش گزارشات و صورتجلسات، لزوم ذکر دقیق مشاهدات عینی مامورین در هنگام حضور در صحنه‌های جرم به پرسنل کلانتری‌ها داده شده است.

سالاری هدف از این بازرسی‌ها را تسریع در روند انجام تحقیقات مقدماتی، حل مشکلات و ابهامات مراجع انتظامی در انجام دستورات مقام قضایی، بررسی میزان رعایت حقوق شهروندی و تعامل بیشتر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در جهت کاهش اطاله دادرسی و جلوگیری از معطلی مردم اعلام کرد.

دادستان کرمان ضمن تشکر از اقدامات و زحمات مجموعه انتظامی استان و اداره کل زندان‌های استان کرمان، گفت:در مجموع وضعیت کلی کلانتری‌ها و زندان مرکزی کرمان خوب ارزیابی شده است.
انتهای پیام/ح

بازدید قضات کرمان از زندان وبازداشتگاهها

برچسب ها: زندان ، دادستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار