درخواست رند پال از ترامپ برای تجدیدنظر در اعزام نظامیان بیشتر به خاورمیانه

سناتور رند پال در واکنش به اعزام نظامیان بیشتر آمریکا به خاورمیانه از رئیس‌جمهور این کشور خواست تا در این باره تجدیدنظر کند.

درخواست رند پال از ترامپ برای تجدیدنظر در اعزام نظامیان بیشتر به خاورمیانهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رند پال، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواست در تصمیم خود برای اعزام نیروی نظامی بیشتر به خاورمیانه تجدیدنظر کند.

پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرد ترامپ با برنامه این وزارتخانه برای اعزام هزار و ۵۰۰ نیرو‌ی نظامی دیگر به منطقه خاورمیانه موافقت کرده است. با این حال این تصمیم دولت ترامپ نتوانسته حمایت جمهوری خواهانی از جمله رند پال را جلب کند. سناتور پال در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد در خصوص اعزام نیرو‌های نظامی به خاورمیانه ابراز نگرانی کرد و از فرماندهی نظامی آمریکا خواست تا در این باره تجدیدنظر کند.

در پیام توئیتری رند پال آمده است: من عمیقاً از دونالد ترامپ می‌خواهم درباره اعزام نیرو‌های نظامی بیشتر به خاورمیانه تجدیدنظر کند. آقای رئیس جمهور این تشدید تنش‌ها ما را از جنگ به ظاهر بی پایانی که دهه‌ها به طول انجامیده بیرون نخواهد آورد. به غریزه خود اعتماد کن و آنچه را پیشتر در حال اجرا بود دنبال کن، نه (آنچه) نو محافظه کاران اطراف تو که به دنبال تکرار اشتباهات گذشته هستند، می خواهند.

در این توئیت منظور سناتور رند پال از نومحافظه کاران افرادی از جمله مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی این کشور است. روزنامه انگلیسی گاردین اخیرا مشاور امنیت ملی آمریکا را به تلاش برای سوق دادن آمریکا به سوی جنگی دیگر در خاورمیانه متهم کرد. بولتون در زمان ریاست جمهوری جرج بوش سفیر آمریکا در سازمان ملل بود و نقش مهمی در به راه اندازی جنگ عراق داشت.

پنتاگون روز گذشته خبر داد از میان ۱۵۰۰ نظامی که به غرب آسیا اعزام خواهند شد تنها ۹۰۰ نظامی جدید بوده و ۶۰۰ نظامی دیگر در منطقه حضور دارند که حضور آن‌ها تمدید می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار