بازنگری طرح توسعه در مازندران

استاندار مازندران گفت: طرح توسعه استان متناسب با شرایط روز اقتصادی، تحریم و بیکاری در دستور کار بازنگری قرار گرفته است.

بازنگری طرح توسعه در مازندرانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران در نشست شورای برنامه ریزی مازندران گفت: طرح توسعه استان متناسب با شرایط روز اقتصادی، تحریم و بیکاری در دستور کار بازنگری قرار گرفته است.

وی افزود: تاکنون توسعه این خطه شمال کشور با محوریت کشاورزی، صنعت و خدمات بود و با شرایط روز کشور باید این محور‌های توسعه‌ای تغییر کند.

حسین زادگان گفت: طرح پیشنهادی برای توسعه استانی با اولویت استارت آپ و اشتغال در فضای مجازی به اعضای شورای توسعه و برنامه ریزی استانی ارائه شد و پس از چکش کاری در این شورا مصوب و اجرایی خواهد شد.

استاندار مازندران افزود: با تصویب طرح توسعه استان مازندران در شورای برنامه ریزی، تمام دستگاه‌های اجرایی موظفند تا مطابق با این برنامه و سند راهبردی توسعه استانی را به سرانجام برسانند.

وی گفت: بودجه سال ۹۸ استان مازندران نیز براساس طرح توسعه جدیدی که برای استان مصوب شد، تخصیص داده می‌شود.

وی با اشاره به اعتبار مازندران ۶۰۰ میلیارد ریالی دستگاه‌های اجرایی مربوط به سال قبل افزود: براساس مصوبه شورای توسعه و برنامه ریزی این اعتبار در صورتی که تا پایان خردادماه از سوی دستگاه‌های مرتبط جذب نشود، در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار داده می‌شود.

حسین زادگان میزان اعتبار عمرانی مازندران را در سال گذشته (۹۷) حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مشکلی برای جذب این میزان اعتبار مازاد دستگاه‌های اجرایی به دلیل وجود پروژه‌های آماده برای اجرا وجود ندارد.

استاندار مازندران همچنین از پیشنهاد ۳۰ پروژه اقتصاد مقاومتی برای ساامسال در استان خبر داد و افزود: با تصویب شورای توسعه و برنامه ریزی این پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با اولویت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در سال جاری عملیاتی می‌شود.

حسین زادگان از ساخت نیروگاه‌های برق کوچک با سرمایه گذاری بخش خصوصی، پایانه آبزیان، مجتمع حمل و نقل، کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب دار به عنوان مهم‌ترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان نام برد.

انتهای پیام/ م

ضرورت بازنگری طرح توسعه مازندران با شرایط روز اقتصادی، تحریم و بیکاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار