باشگاه فرهنگی؛

عاشقانه‌ای در دل خشونت افراطی/ عروسک‌هایی که قصه «کچل کفترباز» را روایت می‌کنند

تعطیلات همیشه فرصتی برای بودن کنار خانواده و دوستان است و در این میان تفریحات فرهنگی می‌تواند تجربه خوبی را رقم بزند.

عاشقانه نرگس آبیار از ازدواج عبدالحمید ریگی با فائزه منصوریبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات آخر هفته همواره فرصت مناسبی است تا در کنار دوستان و اعضای خانواده لحظات شاد و مفرحی را سپری کنیم و کمی از مشغله‌های کاری هفته و ساعات پرترافیک خیابان‌ها در امان باشیم. در این بین تماشای یک فیلم خوب یا دیدن یک تئاتر مناسب می‌تواند گزینه خوبی برای پرکردن اوقات فراغت باشد، اما اگر تصمیم دارید بیشتر در خانه وقت خود را سپری کنید، خواندن یک کتاب یا گوش کردن به موسیقی را از دست ندهید. ضمن اینکه هر کدام از شبکه‌های سیما هم برنامه‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید با فیلم‌های سینمایی آخر هفته همراه شوید.

فیلم سینمایی آخر هفته

«شبی که ماه کامل شد» فیلم تازه نرگس آبیار یک عاشقانه است در دل خشونت افراطی. یک داستان پرتنش از یک ماجرای ملتهب معاصر. آبیار قصه‌اش را روان روایت می‌کند و توانسته به لحنی متناسب با ماهیت قصه دست یابد.

«شبی که ماه کامل شد» فیلمی به کارگردانی نرگس آبیار، نویسندگی نرگس آبیار و مرتضی اصفهانی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی محصول سال ۱۳۹۷ است. این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین نقش اول مرد و زن به بازیگری هوتن شکیبا و الناز شاکردوست، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین کارگردانی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شد.

این فیلم روایت واقعی از ازدواج عبدالحمید ریگی با فائزه منصوری است که پس از ازدواج به پاکستان فرار می‌کنند و طی ماجرا‌هایی برادر فائزه، شهاب منصوری توسط عبدالمالک به قتل می‌رسد.

الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، پدرام شریفی، امین میری، بانیپال شومون، شبنم مقدمی، فرید سجادی حسینی و آرمین رحیمیان از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

تئاتر آخر هفته

نمایش عروسکی «کچل کفترباز» به کارگردانی آزاده انصاری از ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه می‌رود.

این نمایش تلفیقی از اجرای بازیگران و تکنیک عروسکی است که نسرین خنجری با نگاهی آزاد به داستان قدیمی آذربایجانی «کچل کفترباز» آن را نوشته است.

داستان این نمایش درباره دو موجود جذاب و دوست داشتنی است که از دل قصه‌ها و افسانه‌ها بیرون آمده و با روایت و بازی قصه‌ی آشنای «کچل کفترباز»، به دخترکی غمگین یاد می‌دهند که چگونه شادی را جایگزین غم و اندوه کند.

بر اساس این خبر در نمایش عروسکی «کچل کفترباز» فرزین محدث، مینووش رحیمیان و مهرنوش شریعتی به عنوان بازیگر و بازی‌دهنده‌ی عروسک‌ها ایفای نقش می‌کنند.

فیلم تلویزیونی آخر هفته

«ریسمانی نزدیک‌تر از رگ» به کارگردانی مسعود اطیابی، جمعه ۱۰ خرداد ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: مردی لبنانی به نام ابوهانی به همراه همسر و دو فرزندش علی و سلما در مزرعه خود در مرز سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کند. یک روز دختر و پسرش برای بازی از مزرعه بیرون می‌روند. علی از خواهرش جدا شده و وارد منطقه نظامی صهیونیست‌ها می‌شود تا از قفسه کبوتر‌ها چند جوجه بردارد. در راه و به صورت کاملا اتفاقی او شاهد یک عملیات مخفیانه می‌شود که توسط صهیونیست‌ها در حال اجراست. صهیونیست‌ها او را دیده و درصدد تعقیبش برمی آیند. علی به گندمزار پدرش پناه می‌برد و خود را پنهان می‌کند. صهیونیست‌ها که قادر به یافتن او نیستند مزرعه را به آتـش می‌کشند. تلاش‌های ابوهانی و همسرش مانع آن‌ها نمی‌شود. سلما از خشم سنگی برداشته و ...

جورج شلهوب، محمد علاءالدین و آن ماری سلامه در فیلم تلویزیونی «ریسمانی نزدیک‌تر از رگ» هنرنمایی کرده‌اند.

انتهای پیام/

آخر هفته خود را چطور بگذرانیم؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار