چشم‌وهم‌چشمی‌ها برای جذب مربی خارجی!

با وجود تجربه نه‌چندان موفق تراکتورسازی و استقلال در استفاده از مربی خارجی در لیگ هجدهم آن‌ها باز هم سراغ گزینه‌های خارجی رفتند.

چشم‌وهم‌چشمی‌ها برای جذب مربی خارجی!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با این‌که شایعات زیادی پیرامون انتخاب مربی داخلی برای تیم‌های تراکتورسازی و استقلال به گوش می‌رسید، اما گویا این دو باشگاه هم مثل پرسپولیس قصد دارند به مسیر خود با مربی خارجی ادامه دهند؛ اتفاقی که هزینه‌های زیادی را برای آن‌ها در پی خواهد داشت.

مدیران استقلال دیروز به صورت قطعی به هواداران خود تضمین دادند سرمربی فصل بعدی آبی‌ها خارجی است و تراکتورسازان هم بعد از مذاکره با نکونام و شایعه سرمربیگری قطبی به سراغ یک مربی ترکیه‌ای رفتند.

پایان شایعه جدال مجیدی-قلعه‌نویی
فرهاد مجیدی که بعد از شفر به صورت موقت هدایت استقلال را برعهده گرفت و از ٥ بازی ٣ برد و ٢ تساوی در کارنامه خود ثبت کرد، گویا بار دیگر باید به صورت دستیار به کارش ادامه دهد. دیروز فتحی، مدیرعامل استقلال در جمع هواداران و خبرنگاران رسما اعلام کرد سرمربی بعدی این تیم خارجی است و احتمالا بعد از جلسه کمیته فنی در روز سه‌شنبه معرفی خواهد شد. این صحبت‌ها پایانی بر شایعات روز‌های اخیر بود که برخی از نبرد پنهان مجیدی-قلعه‌نویی برای نشستن روی نیمکت استقلال سخن می‌گفتند.

٣ گزینه جذاب روی میز استقلال
طی روز‌های اخیر از ٣ مربی خارجی به‌عنوان گزینه‌های نهایی استقلال برای سرمربیگری در فصل آینده نام برده شده است. هر ٣ گزینه هم جزو مربیان باسابقه و دارای رزومه مناسب هستند، اما قطعا آندره استراماچونی، سرمربی سابق اینتر در این میان نام جذاب‌تری نسبت به بقیه گزینه‌ها به شمار می‌رود.

این مربی ایتالیایی علاوه بر اینتر در تیم‌های اودینزه، پاناتینایکوس و اساویاپراگ هم سابقه سرمربیگری دارد. میروسلاو دوکیچ که در لالیگا هدایت تیم‌هایی همچون وایادولید، والنسیا و کوردوبا را برعهده داشته و با پارتیزان بلگراد توانسته قهرمان جام حذفی کشورش شود، دیگر گزینه هدایت آبی‌ها به شمار می‌رود. آنجلو آلسیو از ایتالیا که به‌عنوان دستیار کنار آنتونیو کونته در تیم‌های بزرگی همچون چلسی، ایتالیا و یوونتوس حضور داشته و افتخارات زیادی را هم به دست آورده است. تنها تجربه حضور در رأس کادرفنی به سرمربیگری موقت او در یوونتوس برمی‌گردد.

تراکتور هم مربی خارجی می‌خواهد
بعد از شایعه مذاکره با علی دایی، چند روز قبل مدیران تراکتورسازی با جواد نکونام جلسه‌ای را برگزار کردند که نتیجه‌ای در پی نداشت، چون نکونام درنهایت هدایت فولاد را برعهده گرفت. در شرایطی این روز‌ها شایعه حضور افشین قطبی در تبریز داغ شده که زنوزی، مالک باشگاه تراکتورسازی تاکید کرده سرمربی فصل بعدی این تیم هم خارجی است.

تراکتورسازان در لیگ هجدهم با ٢ مربی خارجی یعنی جان توشاک و جرج لیکنز به نتایج درخشانی نرسیدند، اما این بار گفته می‌شود به سراغ یک مربی ترکیه‌ای رفته‌اند. برخی از رسانه‌های ترکیه از عرفان بوز، سرمربی سابق تیم‌های بورسااسپور، گنجلربیرلیگی و عثمانی‌اسپور به‌عنوان گزینه تراکتورسازی نام بردند.

باز هم خارجی‌ها و هزینه‌های گزاف
با وجود تجربه نه‌چندان موفق تراکتورسازی و استقلال در استفاده از مربی خارجی در لیگ هجدهم آن‌ها باز هم سراغ گزینه‌های خارجی رفتند. دلیل مدیرعامل استقلال برای اجازه ندادن به مجیدی برای ادامه راهش به‌عنوان سرمربی نسوزاندن او بوده و در تراکتورسازی هم مشخص نیست چه اتفاقاتی می‌افتد که بعد از مذاکره با نکونام به یکباره گزینه‌ها فقط خارجی می‌شوند.

به‌هرحال با توجه به قیمت فعلی ارز و مشکلاتی که در انتقال پول وجود دارد، استخدام مربی خارجی با هزینه‌های گزافی همراه خواهد بود که بخش اعظمی از بودجه باشگاه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

باشگاهی مثل استقلال که باید برای فسخ قرارداد فصل بعدی به وینفرد شفر پول قابل توجهی را پرداخت کند، چطور می‌خواهد دستمزد سرمربی سابق اینتر را جور کند؟ گویا آخرین قرارداد استراماچونی تقریبا ٤ برابر مبلغی است که استقلالی‌ها برای جذب مربی کنار گذاشته‌اند.

شاید اگر پرسپولیس دارای سرمربی خارجی نبود و برانکو در چند سال اخیر این‌قدر موفق عمل نمی‌کرد، علاقه سایر باشگاه‌های پرهوادار هم به سرمربی خارجی کمتر می‌شد. شاید خوشبینانه یک مربی خوب خارجی همراه با یکی، دو دستیاری که با خودش می‌آورد، حدود ٢٠‌میلیارد برای یک باشگاه هزینه‌بر باشد؛ مبلغی که باشگاهی مثل استقلال می‌تواند با آن زیرساخت‌های مناسبی را برای خودش فراهم کند، تا دیگر در طول فصل مشکل زمین تمرین نداشته باشد!

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار