نظرسنجی: اکثر انگلیسی‌ها کشورشان را بحران‌زده می‌دانند

نتایج نظرسنجی اسکای دیتا نشان داد به دنبال استعفای ترزا می، اکثر انگلیسی‌ها وضعیت کشورشان را بحرانی می‌دانند.

اکثر انگلیسی‌ها کشورشان را دچار بحران می‌دانندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، نتایج نظرسنجی جدید نشان داد پس از استعفای روز گذشته ترزا می، نخست وزیر انگلیس نزدیک به دو سوم مردم این کشور معتقدند کشورشان در وضعیت بحرانی قرار دارد.

نتایج نظرسنجی اسکای دیتا که امروز شنبه منتشر شد، مشخص کرد ۶۵ درصد از شرکت کنندگان معتقدند پس از استعفای ترزا می‌ و در بحبوحه هرج و مرج‌های رو به رشد در خصوص برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) این کشور دچار بحران است. با این حال ۲۷ درصد اعلام کردند انگلیس دچار بحران نیست و ۸ درصد نیز گفتند در این‌باره مطمئن نیستند.

همچنین به دنبال استعفای ترزا می‌ از مقام نخست وزیری انگلیس ۷۳ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند کشورشان طی چند سال اخیر دچار تفرقه شده است.

نخست‌وزیر انگلیس روز جمعه با چشمانی اشک‌بار استعفای خود را اعلام کرد، اما گفت تا هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) در سمت خود باقی می‌ماند. او از ریاست حزب محافظه‌کار انگلیس هم کناره‌گیری کرد. نخست وزیر انگلیس پس از اعلام استعفای خود گفت: هر کاری می‌توانستم برای تحقق دموکراسی و دستیابی به توافق برکسیت انجام دادم.

شایان ذکر است، نخست وزیر انگلیس در هفته‌های اخیر تحت فشار فراوان اعضای ناراضی این حزب قرار داشت که معتقدند وی نتوانسته است این کشور را از اتحادیه اروپا خارج کند. بر اساس ضوابط اتحادیه اروپا، انگلیس باید پس از پایان مهلت دو ساله به منظور خروج از اتحادیه اروپا، در نهم فروردین ماه امسال اتحادیه اروپا را ترک می‌کرد، اما به علت دست نیافتن به توافق مورد قبول اکثریت، این زمان تا نهم آبان (۳۱ اکتبر) تمدید شد. علت تعویق شش ماهه زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، مخالفت پارلمان این کشور با توافق موجود درباره برکسیت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نظرسنجی ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار