ستاد اربعین حسینی در خوزستان تشکیل جلسه داد

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: ستاد اربعین حسینی با موضوع ایجاد امنیت و شرایط مناسب برای زائران جلسه تشکیل داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، سردار حیدر عباس زاده، فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در جلسات پیشین ستاد اربعین حسینی، تفاهم نامه‌هایی در خصوص تسهیل سفر زائران بین نامه دولت جمهوری اسلامی ایران و عراق منعقد شده، و استاندار خوزستان نیز در این خصوص اذعان داشته که تلاش دولت بر این است تا هزینه روادید و ویزا محدود شود و حتی بتوان عوارض‌های پرداختی را حذف کرد.

وی افزود: توجه به برنامه‌های پیش رو جهت خدمت رسانی به زائران بدلیل افزایش زائرین در هر ۴ مرز مواصلاتی بایستی قوی‌تر از سالیان گذشته انجام شود.

سردار عباس زاده تصریح کرد: از نکات اساسی در کمیته امنیتی انتظامی ستاد اربعین حسینی استان، لزوم آسیب شناسی ماموریت سال‌های گذشته با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی و نزدیک شدن این ایام به فصل گرما و همچنین افزایش احتمالی جمعیت زائران بایستی انجام و معایب سال‌های گذشته مرتفع شوند.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: رصد اخبار و اطلاعات مرتبط با اربعین جهت تنویر افکار عمومی، توجه به تاثیر مستقیم و غیرمستقیم زیر ساخت‌ها جهت بالا بردن نظم و امنیت زائران لازم است و با وجود تهدیدات در داخل و خارج کشور، کنترل نظم و امنیت در محور‌های مواصلاتی، توجه به تغذیه و اسکان زائران، سامان دهی مسافرکشان و دستفروشان و برخورد با ویزا‌های جعلی توسط پلیس برنامه ریزی لازم انجام شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: امید است با توجه به خیل عظیم زائران، مراسم اربعین حسینی امسال و سال‌های آتی وسیع‌تر و کامل‌تر برگزار و شرایط مناسب پیش بینی و محیا شود.

وی در پایان گفت: توجه به امکانات زائران جهت سفر معنوی اربعین حسینی بسیار حائز اهمیت است و همه نهاد‌های نظارتی و خدماتی می‌بایست کلیه توان خود را در جهت بالابردن امنیت سفر زائران بکار گیرند.

انتهای پیام/م

برنامه ریزی برای اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.