وزیر اقتصاد ژاپن: توکیو و واشنگتن باید بر روی کاهش اختلافات تجاری کار کنند

وزیر اقتصاد ژاپن پس از دیدار با رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا، گفت توکیو و واشنگتن همچنان نیاز دارند که بر روی کاهش اختلافات تجاری کار کنند.

وزیر اقتصاد ژاپن: توکیو و واشنگتن باید بر روی کاهش اختلافات تجاری کار کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، توشیمیتسو موتگی، وزیر اقتصاد ژاپن، امروز (شنبه) پس از دیدار با رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا، در جمع خبرنگاران گفت ژاپن و آمریکا هنوز نیاز دارند که بر روی کاهش اختلافات تجاری خود کار کنند.

وی همچنین گفت انتظار ندارد در نشست سران ژاپن و آمریکا که فردا (یکشنبه) قرار است برگزار شود توافق کلی و یا جزئی به دست آید. وزیر اقتصاد ژاپن در ادامه افزود همچنین هیچ گونه بحثی درباره اعلام اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مبنی بر اینکه واردات خودرو از ژاپن یک تهدید امنیتی برای واشنگتن است صورت نگرفت.

دونالد ترامپ امروز در جریان سفری چهار روزه وارد توکیو، پایتخت ژاپن، شد. شایان ذکر است ساعتی پیش از ورود ترامپ، زمین‌لرزه‌ای نسبتا شدید شرق ژاپن را لرزاند و موجب لرزش ساختمان‌ها در توکیو شد.

ترامپ در دیدار امروز خود با سران تجاری ژاپن خواستار برطرف شدن موانع برای صادرات آمریکا به ژاپن شد و اعلام کرد توکیو مقدار زیادی تجهیزات نظامی سفارش داده است. او همچنین ابراز امیدواری کرد به عدم توازن تجاری بین دو کشور (آمریکا و ژاپن) پرداخته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار