سید حسن نصرالله: آنچه امروز در کل منطقه در جریان است کاملا با اجرای «معامله قرن» در ارتباط است

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت نوزدهمین سالگرد آزادسازی جنوب لبنان سخنرانی کرد.

سخنرانی سید حسن نصرالله در سالگرد آزادسازی جنوب لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان  سخنرانی و تاکید کرد که آنچه امروز در کل منطقه در جریان است و همچنین فشار‌ها علیه ایران کاملا با [اجرای] «معامله قرن» در ارتباط است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مراسم مردمی گسترده‌ای را در ضاحیه جنوبی در ساعت نه و نیم به وقت محلی برگزار خواهیم کرد و از مردم لبنان می‌خواهیم حضور گسترده‌ای در این مراسم داشته باشند.

سید حسن نصرالله گفت: روز مقاومت و آزادسازی، روز تاریخی و بسیار بزرگی برای لبنان و تحولات معادله نزاع برخی کشور‌های عربی و اسرائیل است.

او افزود: آنچه را دشمن تهدید می‌نامد ما آن را توان دفاعی و بازدارندگی می‌خوانیم، توانی که جلوی طمع ورزی‌های دشمن را می‌گیرد. دستاورد سال ۲۰۰۰ به لطف فداکاری‌های گسترده همه گروه‌ها و ارتش لبنان و سوریه بود. با این پیروزی مشخص شد در لبنان قدرتی وجود دارد که بتواند اسرائیل را بدون هیچ دستاوردی از لبنان بیرون بیندازد. لبنان امروز در برابر اسرائیل در موقعیت ضعف قرار ندارد. اگر دشمن ما را از استفاده از نفت و گاز منع کند ما نیز قادریم آنان را از استفاده از این دو سرمایه منع کنیم.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: اگر مقاومت و آزادسازی سال ۲۰۰۰ نبود، اکنون ترامپ جنوب لبنان را هم مانند قدس و جولان به اسرائیل داده بود.  از اینکه دشمن صهیونیستی ما را تهدیدی راهبردی خوانده است به خود می‌بالیم.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: باید به یاد داشته باشیم که چه کسانی در آن زمان در کنار ما ایستادند و شریک پیروزی ما بودند. منظورم ایران و سوریه است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: آنچه امروز در کل منطقه در جریان است و همچنین فشار‌هایی که به ایران وارد می‌شود کاملا با [اجرای] «معامله قرن» در ارتباط است. همه در خصوص مقابله با «معامله قرن» آمریکا که با هدف از میان بردن موضوع فلسطین است، مسئولیت دارند.

او افزود: از موضع گیری گسترده، متحد و قاطعانه مردم فلسطین در مخالفت با کنفرانس منامه که خواستار تحریم آن بودند، قدردانی می‌کنیم. همچنین از مواضع علمای بحرین در مخالفت با این کنفرانس قدردانی می‌کنیم. از همگان می‌خواهم امسال حضور گسترده‌ای در مراسم روز قدس داشته باشند.

سید حسن نصرالله سپس ادامه سخنان خود در خصوص طرح موسوم به «معامله قرن» و تحولات منطقه‌ای به خصوص بحران میان ایران و آمریکا و موضع حزب‌الله در این خصوص را به روز جهانی قدس موکول کرد و گفت در سخنرانی امروز خود به موضوع سوریه خواهد پرداخت.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: لبنانی‌ها هم مثل فلسطینی‌ها با اسکان آوارگان فلسطینی در این کشور مخالفند و بر حق بازگشت آوارگان به سرزمین خودشان تاکید دارند. خطر اسکان آوارگان فلسطینی در دیگر کشور‌ها جدی شده است و من برای مقابله با این خطر خواستار تشکیل نشستی میان مقامات لبنان و فلسطین هستم.

او همچنین خاطرنشان کرد: آمریکا، غرب و کشور‌های شورای همکاری خلیج (فارس) برای جلوگیری از بازگشت آوارگان سوری به سرزمینشان اصرار دارند و این به دلیل در پیش بودن انتخابات در سوریه است. آنان می‌خواهند حداقل تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه این آوارگان به کشورشان بازنگردند. ناامنی یکی از دستاویز‌های هدفمند آنان برای ترساندن آوارگان سوری است، اما بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به صراحت به من گفته بود، می‌خواهد همه آوارگان به کشور بازگردند و در این زمینه دولت سوریه حاضر است تسهیلاتی هم ارائه دهد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از  سخنان خود به مسئله مبارزه با فساد و موضوع مالی و بودجه اشاره کرد و گفت که حزب‌الله التزام دارد که بخشی از روند مبارزه با فساد باشد، اما این موضوع نیاز به صبر و ابزار‌های مخصوص به خود و تشکیل پرونده‌های مختلف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
برای سلامتیش صلوات
France
ناشناس
۰۳:۰۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
بحربن خاک ماست اجازه برگزاری کنفرانس نمیدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
ماشاالله به غیرت این مرد خدایی
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۱:۱۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر صهیونیسم جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
درود بر سيدحسن عزيز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
خدا کمکت کنه سید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
درود بر نصرالله سید مقاومت
Iran (Islamic Republic of)
سعید گراوند
۲۱:۰۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
صلابت سید حسن نصرالله در حرف و عمل انچنان زبان زد شده که در جریان جنگ 33 روزه اسرائیلی ها به خاطر تاکید سید مقاومت به پناگاه میرفتند چون به رهبران خود اعتماد نداشتند.
دوست و دشمن همه با احترام از ایشان سخن میگویند و نباید فراموش کنیم تمام افتخارات رژیم صهیونیسمی در جنگ 33 روزه توسط مقاومت جنوب لبنان چنان بر باد رفت .
آخرین اخبار