هفته جاری؛

آغاز فرآیند پرداخت خسارت‌های سیل به پرونده‌های تکمیل شده در سامانه سجاد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان از آغاز فرآیند پرداخت خسارت‌های سیل به پرونده‌های تکمیل شده در سامانه سجاد طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید حاجتی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در کارگروه استانی برآورد تعیین خسارت و تخصیص منابع سیل اخیر در بخش کشاورزی گفت: فرآیند پرداخت خسارت‌ها به پرونده‌هایی که تکمیل و در سامانه سجاد ثبت شده باشند، طی هفته جاری آغاز خواهد شد.

وی بیان داشت: کشاورزانی که در سیل خوزستان دچار بیش‌ترین میزان آسیب شدند، در اولویت پرداخت خسارت‌ها قرار دارند.

حاجتی تصریح کرد: با توجه به ضرورت پایداری و حفظ اشتغال موجود در واحد‌های خسارت دیده نیشکر، پرداخت خسارت به این کشت و صنعت‌ها نیز در حال پیگیری است.

قابلیت پرداخت خسارت به ۲۱۶ پرونده در بخش کشاورزی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان به ارسال ۲۵۶ پرونده از سوی شهرستان‌های مرتبط به کارگروه برآورد بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۲۱۶ پرونده مورد بررسی قرار گرفته که قابلیت پرداخت خسارت را دارند.

این مقام مسئول اظهار داشت: تکمیل بقیه پرونده‌ها در شهرستان‌های خوزستان ادامه دارد و بر اساس حجم خسارات به این کمیته ارسال می‌شوند.

به گفته امید حاجتی، دولت با وجود مشکلات متعدد برای تأمین منابع توانست در حوزه پرداخت خسارت‌ها ۹.۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی خوزستان اختصاص دهد.

رئیس کمیته امور برآورد و تخصیص منابع قرارگاه استانی بازسازی مناطق سیل زده خوزستان در ادامه تصریح کرد: این مبلغ از محل اعتبارات ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای جبران خسارت بخش‌های کشاورزی استان ابلاغ شد.

بازسازی بخشی از زیرساخت‌ها با استفاده از ظرفیت‌های استان

وی اذعان داشت: در استان خوزستان همزمان با اقدامات انجام شده در بحث مدیریت عوارض مخرب سیلاب، برآورد‌های خسارت مربوط به حوزه مردمی و فعالان بخش کشاورزی و همچنین بررسی میزان آسیب وارده به زیرساخت‌های استان انجام شده است.

حاجتی انجام برآورد این خسارت‌ها را در فضایی شفاف بیان کرد و افزود: به دلیل وجود آب ناشی از سیل در برخی مناطق خوزستان، تعیین میزان خسارات همچنان ادامه دارد و این درحالی است که پیش از ابلاغ منابع از سوی دولت، از ظرفیت‌های استانی استفاده شد تا روند بازگشت مردم به شرایط عادی زندگی تسریع پیدا کند.

وی گفت: به همین منظور پیش از تخصیص منابع برای بازسازی زیرساخت‌ها، برخی از دستگاه‌های اجرایی اقدام به ایجاد تعهدات مالی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، بابت هر هکتار زراعت دیم تا سقف ۲۰ میلیون ریال و هر هکتار زراعت آبی و باغی نیز ۵۰ میلیون ریال خسارت پرداخت می‌شود.

همچنین برای هر راس دام سبک ۵ میلیون ریال، دام سنگین ۳۰ میلیون ریال و بابت هر واحد مرغداری تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال خسارت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.