مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خبر داد؛

آغاز فصل جدید مرمت بازار شاهرود

مهدی جمال گفت: در راستای بهسازی بستر بازار تاریخی شاهرود، عملیات مرمت و ساماندهی قسمتی دیگر از این بنای ارزشمند آغاز شد.

آغاز فصل جدید مرمت بازار شاهرودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در نشستی با موضوع بررسی مسائل مرتبط با بنا‌های تاریخی استان سمنان از آغاز فصل جدید مرمت بازار شاهرود خبر داد و گفت:در راستای بهسازی بستر بازار تاریخی شاهرود، عملیات مرمت و ساماندهی قسمتی دیگر از این بنای ارزشمند آغاز شد.

وی افزود: برداشت آسفالت، انجام زیرسازی و اجرای سنگ فرش از برنامه‌های در دست اجرا برای مرمت بازار تاریخی شاهرود است.

جمال همچنین از توقف ساخت و ساز در حریم امام زاده جعفر (ع) دامغان خبر داد و ابراز داشت : این تصمیم در پی بازدید میدانی از عملیات عمرانی تا بررسی مجدد کارشناسی و ارائه طرح‌ها و مستندات از سوی هیأت امنا و شورا و تائید نهایی طرح توسط مشاور در ستاد مرکزی سازمان میراث فرهنگی کشور گرفته شده است.

وی بیان کرد: این اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده، اما از مدتی پیش طرح توسعه عمرانی- تجاری خدماتی در حریم درجه یک این مجموعه آغاز شده که با مخالفت‌های سازمان میراث فرهنگی و انجمن‌های مردم نهاد دامغان و استان، رسانه‌ها مواجه شده است.

اتنهای پیام / م

توقف ساخت و ساز در حریم مجموعه امامزاده جعفر (ع) دامغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.