افتتاح کارگاه ارتقای گیاه استویا در رشت

کارگاه ارتقای گیاه استویا امروز در زمینی به مساحت هزار مترمربع در مرکز آموزش کشاورزی امام خمینی (ره) رشت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، میرشمس مومن زاده، فرماندار شهرستان رشت در مراسم افتتاح کارگاه ارتقای گیاه استویا گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش بسیار موثری در توسعه مهارت آموزش و توسعه اقتصادی دارد.

وی افزود: با توجه به حساسیت و اهمیت آموزش در سطوح مختلف در شهرستان رشت و تاثیر اشتغال و کارآفرینی در شرایط اقتصادی کنونی کشور، رویکرد مسئولان باید به گونه‌ای باشد تا به مقوله آموزش و فنی و حرفه‌ای توجه بیشتری نشان دهند.
فرماندار رشت اظهار داشت: باید محتوای آموزش به سمت و سوی مهارت آموزی و کسب تجربه، سوق داده شده و از تمام ظرفیت‌های موجود در همین راستا استفاده شود.

مومن زاده با بیان اینکه آموزش باید به صورت کاربردی باشد تا خود اشتغالی برای جوانان بیکار فراهم شود، تصریح کرد: ارائه مشاوره درست و آموزش تخصصی در این امر ضروری است چرا که به سمت درآمدزایی و خود اشتغالی سوق داده می‌شود.

کارگاه ارتقای گیاه استویا در زمینی به مساحت هزار مترمربع و با هزینه ۳ میلیون تومانی بخش خصوصی برای آموزش و تولید اقتصادی این محصول در مرکز آموزش کشاورزی امام خمینی (ره) رشت به بهره برداری رسید.

اِستِویا یک گیاه چند ساله علفی است که برگ آن به دلیل داشتن استویول ۳۰ برابر از شکر شیرین‌تر است، اما این قند پس از مصرف، قابلیت جذب نداشته و در نتیجه در افزایش قند خون تاثیری ندارد و به همین دلیل بیماران دیابتی و افراد دارای اضافه وزن می‌توانند آن را دَم کرده و به صورت دمنوش استفاده کنند.

انتهای پیام/ع

بهره برداری از کارگاه ارتقای گیاه استویا امروز در رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.