یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آخرین تحولات بازار مرغ/قیمت مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان نوسان چندانی ندارد

چهار آیین گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

آخرین تحولات بازار مرغ/قیمت مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان نوسان چندانی نداردبرومند چهار آیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به اواخر هفته گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان نوسان چندانی نداشته باشد.

چهار آیین نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۲۰۰ و مرغ آماده گرم در خرده فروشی‌ها را ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، مرغداران در فروش هر کیلوگرم مرغ با زیان یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ تومانی در بازار روبرو هستند.


بیشتر بخوانید: ثبات نرخ مرغ در بازار ادامه دار شد/زیان یک هزار و ۵۰۰ تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ


این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه به طور چشمگیری افت داشته است، بیان کرد: کاهش انگیزه مرغداران گوشتی به جوجه ریزی بر زیان تولیدکنندگان جوجه دامن زده است که با استمرار روند کاهش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری، ظرف ۴۰ تا ۵۰ روز آینده با کاهش شدید عرضه و افزایش قیمت مرغ در بازار روبرو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان در نوسان است، گفت: در حال حاضر مرغداران هر کیلو کنجاله سویا را با نرخ ۴ هزار و ذرت یک هزار و ۷۰۰ تومان از بازار آزاد خریداری می‌کنند که این امر بر افزایش هزینه‌های تولید دامن زده است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی عدم دسترسی عادلانه مرغداران به آمار و اطلاعات مورد نیاز تولید را دلیل اصلی افت قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: اگرچه طبق ماده ۵ قانون انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات و ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی باید آمار و اطلاعات مورد نیاز تولید در اختیار مرغداران قرار گیرد، اما وزارت جهاد کشاورزی مرغداران را از دسترسی به اطلاعات محروم کردند که در نهایت دخالت‌های بی مورد وزارت جهاد کشاورزی منجر به مازاد تولید و ضرر و زیان مرغداران شده است.

وی در پایان تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید نرخ مصوب مرغ برحسب هزینه‌های تولید را به ستاد تنظیم بازار با ۲۱ روز تاخیر اعلام کرد که در نهایت فرصت سوزی مسئولان دولتی زیان ۲۱۰ میلیارد تومانی صنعت را به همراه داشت.

انتهای پیام/

بازار نهاده های دامی همچنان در حال نوسان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار